Współcześnie obraz przeszłości jest coraz silniej kształtowany przez kulturę popularną. Badacze podkreślają,klasyczna historia jest bezradna wobec wyzwań, jakie stawia przed nią teraźniejszość,też, iż dzięki rozwojowi mediów (fotografii, fonografii, kina, radia, telewizji, wideo) i dzięki środkom masowego przekazu w sposób pokaźny odrodziła się więź ludzi z przeszłością (Jacques Le Goff). Coraz więcej uwagi równocześnie nauka, jak i sztuka – w tym także ta popularna – poświęcają problematyce pamięci. W samej historii mówi się z kolei o zwrocie wizualnym, gdyż coraz pokaźniejsze znaczenie zyskują źródła audiowizualne, co przybliża do siebie takie dyscypliny, jak historia, kulturoznawstwo, filmoznawstwo, literaturoznawstwo, historia sztuki. Znaczenia historii produkowane są coraz częściej poprzez obiekty wizualne. [...] W związku z tymi przemianami wraz z autorkami i autorami tekstów w niniejszym tomie koncentrujemy się na różnorodnych znaczeniach historii w kontekście kultury modnej. Publikacja ta ma na celu namysł nad tym, w jaki sposób kultura popularna kształtuje nasze wyobrażenia o historii oraz jak niezwykle problematyczna staje się relacja między rzeczywistością (historią) a fikcją. Podjęte zostają również problemy wizualizacji i popularyzacji historii i nowych sposobów narracji o przeszłości (takich jak np. Komiks historyczny, film fabularny czy rekonstrukcje historyczne).
Izabela Kowalczyk, Izolda Kiec
Wstęp
ISBN: 9788363434281
Kod paskowy: 9788363434281
Redakcja: Kowalczyk Izabela, Kiec Izolda
Wydanie: 1
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 32223
Miejscowość: Gdańsk
liczba stron: 324
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 12.0x19.5cm
Głębokość (mm): 25
Waga: 0.28
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Historia w wersji popularnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.