Zdjęcia produktu
Niestety na chwilę obecną w naszej bazie nie ma sklepów posiadających {produkt} w magazynie. Prosimy spróbować ponownie później.
Co się dzieje, gdy spotka się gracz z grą? na ogół – nic przewidywalnego. Książka Justyny Janik koncentruje się na relacji pomiędzy graczem a grą cyfrową, która jest opisywana w kontekście krytycznych pism Tadeusza Kantora i nowomaterialistycznej filozofii Karen Barad. Teorie te zostają wykorzystane w serii wnikliwych i krytycznych analiz rozmaitych zjawisk, które pojawiają się w grach cyfrowych, takich jak glitche, speedruny, we wnętrzugrowe duchy oraz ruiny porzuconych gier sieciowych. Skutkiem takiego podejścia jest świeże rozumienie gry oparte na materialności i relacjach, gdzie gracz i gra są współtwórcami znaczeń płynących z aktu grania. Fenomen cyfrowej rozgrywki ujęty więc zostaje w odmiennym świetle, skłaniając do zastanowienia się, w jaki sposób gry mogą doprowadzić nas do wniosków na temat transformacyjnej siły spotkania z nie-ludzkim Innym.
„Autorka wprowadza do dyskursu groznawczego nowy poziom refleksji ontologicznej, który znacząco różni się od obecnych w literaturze specjalistycznej badań formalnych i egzystencjalnych. Traktując gry jako «obiekty wytrzymałe», oferuje pionierski opis złożonego i multimodalnego fenomenu, jakim jest bio-obiekt gry cyfrowej".
Z recenzji dra hab. Michała Kłosińskiego
Justyna Janik – kulturoznawczyni i groznawczyni. Pracuje w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badawczo interesuje się filozofią gier cyfrowych oraz ich aspektem przestrzennym. Działa w ramach krakowskiej grupy badaczy LvL.Up i Ośrodka Badań Groznawczych UJ. Publikowała swoje teksty w czasopismach „Journal of the Philosophy of Games", „Game Studies" i „Journal of Gaming & Virtual Worlds".
W naszym rankingu znajduje się 0 promocyjnych ofert w cenie 0,00 zł.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Gra jako obiekt oporny. performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.