Turystyka jest ważnym sektorem gospodarczym. By jednak jakiś region mógł ją uznać za podstawę swojej gospodarki, musi mieć nie tylko trafne warunki geograficzne, ale także stworzyć strategię rozwoju sektora turystycznego, umieć ją wprowadzić w życie, a następnie użyć w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi regionami. Niezbędne jest dodatkowo sterowanie rozwojem turystyki, tak żeby zminimalizować jego negatywne konsekwencje, np. Przeciążenie infrastruktury. O tych właśnie kwestiach szczegółowo piszą autorzy.
Podręcznik jest:
- kompleksowy – pokazuje ogół zagadnień związanych z tworzeniem i wykonywaniem strategii rozwoju turystyki w regionie,
- uniwersalny – będzie przydatny dla osób poszukujących jednocześnie wiedzy ogólnej o strategii rozwoju turystyki w regionach, jak i wiedzy szczegółowej, np. Dotyczącej pozyskiwania środków na rozwój turystyki,
- praktyczny – mieści solidne przykłady tworzenia i realizacji strategii rozwoju turystyki w regionach oraz charakterystykę strategii rozwoju turystyki w Polsce w wybranych województwach i gminach.
Publikacja adresowana do studentów kierunków związanych z turystyką, a także słuchaczy studiów podyplomowych i do pracowników samorządów terytorialnych odpowiedzialnych za rozwój gospodarczy i przestrzenny regionu, a szczególnie za rozwój turystyki w regionie.
Autorzy są pracownikami Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Strategie rozwoju turystyki w regionie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.