Celem książki jest pokazanie znaczenia przestrzeni wyobraźni i kreatywności. Do rozwoju niezbędne jest otoczenie sprzyjające kreatywności i innowacjom. Nie ma oczywiście środowiska świetnego, ale można generujeć żyzne warunki dla generowania nowych form, idei, wynalazków.
Myśl kształtuje naszą przestrzeń, która to z kolei wpływa na nasz mózg i myślenie. Wobec tego oferuję nieznaczny spacer po labiryncie kompilacyjnego i generatywnego myślenia, eksperyment eksploracji i eksploatacji wyobraźni, kreatywności i morfingu.
w dodatku towarzyszyła mi chęć przełamania dominującego aktualnie myślenia o edukacji, iż jest to proces produkcyjny, mierzony, a także liczony, i którego konsekwencją jest towar końcowy, czytaj absolwent/absolwentka dostosowany do potrzeb rynku.
Uważam, że w ten sposób postępując i/albo przyzwalając robimy niepowetowaną krzywdę sobie, społeczeństwu i środowisku. Pragnąc uwolnić się od poczucia winy (nawet w znikomym stopniu) napisałam książkę, która jest „transdycyplinarną i synektyczną prowokacją intelektualną", a także propozycją budowania modeli rozciągliwej edukacji obywatelskiej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Władza wyobraźni edukacja innowacje i demokracja. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.