Produkty powiązane
-
Zrozumieć biedę Oficyna naukowa
Zobacz w sklepieOficyna NaukowaWspółczesność skłania nas do refleksji nad definicją biedy. Może być ona rozumiana jako brak albo niewystarczająca liczba środków zezwalających...21,15 zł
Zdjęcia produktu
Niestety na chwilę obecną w naszej bazie nie ma sklepów posiadających {produkt} w magazynie. Prosimy spróbować ponownie później.
Przełożyła Krystyna Krzemieniowa
Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się świeże formy obrazów w XX wieku. Skupiając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej symulacji. Tę wizję rozwoju sztuki wspiera argumentami zaczerpniętymi z dorobku estetyki formalnej, dotąd często nie docenianej. Za reprezentatywnych myślicieli tego nurtu estetyki uznał sześciu uprawiających ją filozofów XIX i XX wieku:
Roberta Zimmermanna (1824-1898), Alois Riegla (1858-1905), Heinricha Wólfflina (1864-1945), Konrada Fiedlera (1841-1895) Maurice'a Merleau-Ponty'ego (1908-1961), Charles'a Williama Morrisa (1901-1979).
Omówienie ich koncepcji w sześciu kolejnych rozdziałów książki pozwoliło autorowi przedstawić pojęcia i kategorie wykorzystywane w postępowej teorii obrazu, a także ujawnić widzialne i semiotyczne cechy szczególne najróżniejszych form obrazowych. Lektura książki może okazać się zaskakującą, ujawnia bowiem procesy prowadzące do wyników wydawałoby się nieprzewidywalnych. Jest adresowana w równej mierze do filozofów, znawców sztuki, teoretyków mediów, co do artystów i designerów.
W naszym rankingu znajduje się 0 promocyjnych ofert w cenie 0,00 zł.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Terminus t.47 widzialność obrazu br. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.