Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem jednocześnie pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa warianty stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych.
Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, polepszać swoją kondycję psychiczną czy również osiągać sukcesy np.
w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko", stanowiącej funkcjonalną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wyodrębnionie uczniom drogi, jaką można podążać, by radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą.
jednocześnie jej celem jest sprawienie, by codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania rozmaitych kompetencji. W opracowaniu dokonano też konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji, a także ich rysunki i wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wizualizacja w radzeniu sobie z negatywnym stresem przez uczniów w młodszym wieku szkolnym. technika "cudowne biurko". Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.