Tytuł Bezpieczeństwo w teorii i badaniach naukowych. Wydanie III uzupełnione i poszerzone Autor Bernard Wiśniewski Język polski Wydawnictwo Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie ISBN 978-83-7462-757-3 Rok wydania 2021 Szczytno Wydanie 1 liczba stron 364 Format pdf Spis treści 1. POJĘCIE, a także TYPOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA I ZAGROŻEŃ
1.1. Współczesne rozumienie bezpieczeństwa
1.2. Główne typy bezpieczeństwa
1.3. Percepcja zagrożeń
1.4. Podział zagrożeń
2. KONCEPCJE i INDYKATORY BEZPIECZEŃSTWA
2.1. Integracyjne i dezintegracyjne podejścia do bezpieczeństwa
2.2. Diagnozowanie bezpieczeństwa
2.3. Prognozowanie bezpieczeństwa
2.4. Projektowanie bezpieczeństwa
3. TRANSFORMACJA BEZPIECZEŃSTWA
3.1. Bezpieczeństwo w nauce o cywilizacji
3.2. Bezpieczeństwo w nauce o złożoności
3.3. Podstawy cybernetyczno-technicznej wiedzy o bezpieczeństwie
4. BEZPIECZEŃSTWO A NAUKA
4.1. Miejsce bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce
4.2. Bezpieczeństwo jako dyscyplina naukowa
5. ETYKA W BADANIACH NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA
5.1. Fundament etyki
5.2. Etyka społeczna a etyka jednostkowa
5.3. Etyka jako nauka
5.4. Wolność nauki
5.5. Prawda w badaniach naukowych
5.6. Etyka naukowca
6. Parametry BADAŃ NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA
6.1. Atrybuty i funkcje badań bezpieczeństwa
6.2. Obiekt i przedmiot badań bezpieczeństwa
6.3. Poznanie bezpieczeństwa
7. METODY BADAŃ W NAUKACH O BEZPIECZEŃSTWIE
7.1. Zarys sytuacji problemowej
7.2. Metody badań
7.3. Użytkowanie metod badawczych w naukach o bezpieczeństwie
7.4. Zarządzanie projektami badawczymi
8. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA WOBEC TEORII I PRAKTYKI KSZTAŁCENIA
8.1. Pojęcie i obszar znaczeniowy edukacji dla bezpieczeństwa
8.2. Interdyscyplinarny charakter edukacji dla bezpieczeństwa
8.3. Kulturowo-społeczne uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa
9. DYDAKTYKA EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA
9.1. Pojęcie, przedmiot i zadania dydaktyki edukacji dla bezpieczeństwa
9.2. Cykl kształcenia i jego uwarunkowania
9.3. Teorie kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa
9.4. Formy kształcenia na zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa
9.5. Metody nauczania na zajęciach z edukacji dla bezpieczeństwa
10. PISARSTWO NAUKOWE W BADANIACH BEZPIECZEŃSTWA
10.1. Zadania i zasady pisarstwa naukowego
10.2. Warianty pisarstwa naukowego
10.3. Język pracy naukowej
10.4. Zagadnienia terminologii naukowej
10.5. Styl pisarstwa naukowego
10.6. Struktura pracy naukowej
10.7. Gatunki stylu naukowego
11. ORGANIZACJA SPOTKAŃ NAUKOWYCH Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA
11.1. Potrzeba prezentowania wyników badań naukowych
11.2. Gremialne spotkania o charakterze naukowym
11.3. Kongresy, konferencje, sympozja — potrzeba czy konieczność?
11.4. Cel, temat przewodni, tytuł jako wyznaczonia organizacyjne
11.5. Dylematy organizacyjne
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Bezpieczeństwo w teorii i badaniach naukowych. wydanie iii uzupełnione i poszerzone, 75DB5E1DEB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.