Książka jest przeznaczona dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# i sztuki programowania zorientowanego obiektowo.
nowe pojęcia są nie tylko wyjaśniane, ale też starannie demonstrowane. Inicjując od wprowadzenia do Unity, dowiemy się mnóstwo o scenach, elementach GameObject, prefabrykatach, składnikach i stosowaniu rozmaitych okien do interakcji z tym silnikiem gier.
Następnie zagłębimy się w podstawy programowania, zajmując się regułami składni, formatowaniem, metodami, zmiennymi, obiektami i typami, klasami oraz dziedziczeniem w trakcie samodzielnego pisania i testowania kodu.
Później wyjaśnimy, jak udostępniać informacje skryptów w oknie Inspector, a także podstawy systemu serializacji w Unity. Następnie książka poprowadzi nas przez cykl planowania i rozwijania projektów prostych gier opracowanych w taki sposób, aby ćwiczyć pojęcia związane z programowaniem, a odkładać na bok mniej znaczne sprawy, co pozwoli skoncentrować się najczęściej na implementowaniu mechanizmów gier.
W przykładowych projektach nauczymy się obsługi urządzeń wejściowych, wykorzystywania w grze niesprężystych obiektów podlegających prawom fizyki, kolizji między obiektami, użycia kamer, tworzenia obiektów z prefabrykatów, ładowania scen, projektowania i kodowania interfejsu użytkownika itd.
Na koniec uzyskamy solidne podstawy programowania, które utorują drogę do zrozumienia podstawowej składni C# i podstaw programowania zorientowanego obiektowo, by wiedzieć nie tylko co pisać, ale dlaczego i jak to naprawdę działa.
Programowanie gier przy użyciu Unity i C# pomoże nam prawidłowo poznać silnik gier Unity i jego dokumentację oraz pokaże, jak niezależnie szukać dalszych danych na temat nieporuszonych tutaj pojęć i wyzwań.
Dzięki tej książce będziemy mogli: • Zrozumieć podstawy programowania zorientowanego obiektowo, w tym zagadnienia szczególnie związane z grami. • użyć podstawowe i przeciętnie zaawansowane możliwości języka programowania C# i jego składni.
• Zapoznać się ze wszystkimi głównymi typami komponentów silnika gier Unity: kolizjami i nieelastycznymi obiektami, światłami, kamerami, skryptami, itd. • zastosować podstawową znajomość silnika gier Unity i jego funkcji do równoważenia mechanizmów rozgrywki, by zapewniać interesujące wrażenia w grach.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Programowanie gier przy użyciu unity i c#. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.