Tytuł Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji Autorzy Joanna Cygler, Grzegorz Materna, Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, Elżbieta Marciszewska, Maria Aluchna Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-6094-4 Rok wydania 2013 ilość stron 256 Format pdf Spis treści O autorach
str. 7
Wstęp
str. 11
1. Charakterystyka kooperencji
str. 15
Joanna Cygler
Pojęcie kooperencji
str. 15
atrybuty kooperencji
str. 20
Podstawy teoretyczne relacji kooperencyjnych
str. 24
Typy kooperencji
str. 32
poziomy kooperencji
str. 36
Kooperencja w zglobalizowanym świecie
str. 48
2. Kooperencja z perspektywy prawa ochrony konkurencji
str. 56
Grzegorz Materna
Prawo ochrony konkurencji wobec kooperencji przedsiębiorstw w dobie globalizacji
str. 56
Kooperencja, kooperacja i konkurencja w świetle prawa ochrony konkurencji
str. 63
Kooperencja jako porozumienie ograniczające konkurencję - pojęcie porozumienia
str. 66
Prawo ochrony konkurencji wobec kooperencji w środkuorganizacyjnej
str. 70
Względny charakter zakazu porozumień ograniczających konkurencję
str. 74
Zmowy kartelowe jako forma nielegalnej współpracy przedsiębiorstw
str. 75
Dopuszczalne formy współpracy między konkurentami
str. 79
Kooperencja w formie joint venture a kontrola koncentracji przedsiębiorstw
str. 90
Podejście do współpracy przedsiębiorstw w sektorze transportu lotniczego
str. 94
Kooperencja a praktyki jednostronne przedsiębiorstw dominujących
str. 98
Podsumowanie
str. 103
3. Kooperencja w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw
str. 105
Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk
Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa
str. 106
Kooperencja a internacjonalizacja przedsiębiorstwa - ujęcie teoretyczne
str. 107
Kooperencja w świetle wybranych koncepcji teoretycznych dotyczących internacjonalizacji przedsiębiorstw
str. 115
Przesłanki i determinanty kooperencji w procesie internacjonalizacji
str. 123
Decyzje dotyczące kooperencji jako komponent strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa
str. 131
Kooperencja a strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
str. 154
Podsumowanie
str. 157
4. Kooperencja w grupach kapitałowych
str. 159
Maria Aluchna
Ramy teoretyczne
str. 160
Współpraca i rywalizacja jako fundamentalne założenia grup kapitałowych
str. 172
Kooperencja w grupach kapitałowych na świecie
str. 185
Kooperencja w grupach kapitałowych w Polsce
str. 189
Podsumowanie
str. 193
5. Kooperencja w sektorze lotniczym w świetle procesów deregulacji i globalizacji
str. 195
Elżbieta Marciszewska
Partnerstwo strategiczne na rynku lotniczym
str. 198
Procesy konsolidacji kapitałowej w lotnictwie
str. 204
Współpraca linii sieciowych z przewoźnikami niskokosztowymi
str. 208
Perspektywy rozwoju kooperencji na rynku lotniczym - od aliansów do konsolidacji kapitałowej
str. 210
Zakończenie
str. 219
Bibliografia
str. 225
Indeks
str. 249
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.