Odpowiedzialność społeczna - etyka, prawo czy ekonomia$458 Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się nierozdzielną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania.
Książka pokazuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym.
zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane oraz wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i jednostajnego rozwoju.
Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: o genezę i istotę CSR, o instrumenty zarządcze polityki CSR, o współczesne koncepcje powiązane z CSR - jednostajnego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Publikacja jest kierowana jednocześnie do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak jeszcze do praktyków - przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni mieć świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności.
wyjątkowo cenną ideą jest połączenie naukowych walorów publikacji z jej celami dydaktycznymi. (...) pokaźnym walorem publikacji są w tym względzie liczne studia przypadków (...) stanowiące najbardziej ergonomiczną, a przez to przekonującą ilustrację prezentowanych idei.
(...) nad wyraz interesujące i oryginalne zarazem jest przedstawienie problemów polityki finansowej i inwestycyjnej z punktu widzenia ich znaczenia dla społecznej odpowiedzialności. Prof. Dr hab. Andrzej Kaleta Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Dr Adriana Paliwoda-Matiolańska - pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, absolwentka IESE School of Business (program IFDP 2000).
Od wielu lat prowadzi wykłady poświęcone CSR na uczelniach polskich i zagranicznych. Między innymi wykładała gościnnie na Roosevelt University w Chicago, Vienna University of Economics, Rey Juan Carlos University.
ponadto realizuje badania naukowe w obszarze instytucjonalizacji wzorców zrównoważonej produkcji i konsumpcji i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Autor licznych publikacji naukowych poświęconych CSR.
Trener w szkoleniach dla przedsiębiorców i programów edukacyjnych poświęconych społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.