W towaroznawstwie produktów spożywczych pojęcie jakości jest szeroko użytkowane i odnosi się równocześnie do i producenta, jak i do konsumenta żywności. Jakość, rozumiana jako zaspokojenie lub przekroczenie oczekiwań klienta, w odniesieniu do żywności obejmuje sporo przeróżnych aspektów i determinowana jest poprzez szereg czynników. Jej złożony charakter oddaje termin „całkowitej jakości żywności” (ang. Total food quality) obejmujący różnorodne cechy wynikające z natury i z jego oceny przez konsumenta. Szereg opisujących towar cech określa się za pomocą wachlarza technik i metod standaryzujących i obiektywizujących pomiar tych atrybuty produktów spożywczych, które wpływają na percepcję i zakup poprzez potencjalnych konsumentów. Przedstawiona monografia jest publikacją wpisującą się w trend interdyscyplinarnych badań dotyczących metod oceny i kontroli jakości żywności w sposób wielokierunkowy i holistyczny. Mieści problemy naukowe z pogranicza takich dyscyplin, jak towaroznawstwo, marketing, zarządzanie jakością czy badania nad zachowaniem i psychologią konsumenta. Głównym celem pracy była ocena jakości wybranych produktów żywnościowych uwzględniająca charakterystykę ich cech i pragnień konsumenta z nimi związanych z zastosowaniem metod fizykochemicznych, sensorycznych i konsumenckich. Do realizacji pracy wybrano kombinację progresywnych metod instrumentalnych oceniających jakość wewnętrzną oraz metod użytkowanych w badaniach konsumenckich opartych na pomiarach poszerzonej jakości oczekiwanej i doświadczanej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dobór metod oceny wybranych cech jakościowych żywności. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.