Wpływ doświadczeń i emocji na zarys produktu turystycznego
Książka przedstawia zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, podkreślającym znaczenie doświadczeń i emocji – a więc czynników o charakterze nad wyraz niematerialnym i subiektywnym – w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako widoczne części produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych części rynku (artykułu i podaży, a także popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, ale także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Autorka stara się wykazać zwłaszcza, że:
• własne pozytywne doświadczenia, wynikające z konsumpcji nabytych towarów i usług, wpływają na decyzje o powrocie do tejże konsumpcji w przyszłości;
• doświadczenia z konsumpcji usług o wysokim nasileniu cech niematerialnych są wartością samą w sobie i powiększają satysfakcję konsumenta;
• im pozytywniejsze doświadczenia z konsumpcji towarów i usług, tym pokaźniejsze szanse na dynamizację rozwoju danej sfery.
Ekonomia doświadczeń jest nową dziedziną badań ekonomicznych, podjętą przez autorów książki „The Expirience Economy” B. Josepha Pine’a II i Jamesa H. Gilmore’a, (...) Autorka wpisuje się z powodzeniem w nowy obszar badań, modelując tym samym nowy kierunek badawczy w naukach o turystyce (w tym najczęściej ekonomice turystyki). Wybrany poprzez Autorkę temat uznać należy za szczególnie interesujący i prekursorski.
Prof. Dr hab. Aleksander Panasiuk Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.