Zdjęcia produktu


Erzählen von geschichten, AZ#ABB3C1F8EB/DL-ebwm/pdf (Eprofess)

(2015 / 311 / Eprofess / Jolanta Gładysz / 9788363435486)
E-booki Eprofess
Dostepność na dzień 22.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

27,79 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 27,79 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Erzählen von geschichten, AZ#ABB3C1F8EB/DL-ebwm/pdf

Niniejsza książka stanowi zbiór zdydaktyzowanych tekstów narracyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnych i wczesnoszkolnych uczących się języka niemieckiego. Książka może służyć nauczycielom jako pomoc w uatrakcyjnieniu zajęć z języka niemieckiego dla najmłodszych prowadzonych równocześnie w szkole, jak i na kursach językowych. Zawarte w książce bajki i opowiadania mogą okazać się przydatne również dla rodziców znających język niemiecki i zainteresowanych podnosiniem kompetencji językowej swoich dzieci. Bajki i opowiadania w języku obcym stanowią optymalny materiał językowy, na podstawie którego można sprawnie rozwijać u dzieci produktywność rozumienia ze słuchu. Jest to o tyle ważne,dobry rozwój kompetencji obcojęzycznej zaczyna się od wykształcenia umiejętności rozumienia. Wszystkie teksty narracyjne zawarte w niniejszej książce zostały poddane adaptacji w celu dobrania ich treści i zawartej w niej warstwy językowej do możliwości kognitywnych dzieci. Poszczególne teksty bajek i opowiadań skonstruowane zostały w oparciu o zasadę powtarzalności występujących w nich zwrotów i wyrażeń. Upraszczają one przyswojenie dzieciom wybranych elementów językowych oraz zezwalają na im antycypację i aktywny udział w narracji treści tekstu. W pierwszej części książki znajdują się wskazówki metodyczne dotyczące stosowania tekstów narracyjnych w nauczaniu języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Można w niej znaleźć informacje dotyczące kryteriów wyboru i adaptacji tekstów narracyjnych oraz metodyki pracy z nimi. Druga część książki, stanowiąca jej nierozdzielną, a zarazem funkcjonalną część, posiada 15 zdydaktyzowanych bajek i opowiadań w języku niemieckim. W kolekcji tekstów można znaleźć zarówno bajki klasyczne, jak i opowiadania autorskie uporządkowane według wzrastającego stopnia trudności językowej. Prezentowane teksty pozwalają poszerzyć zasób słownictwa z zakresu pól tematycznych i kręgów leksykalnych adekwatnych dla pierwszego etapu edukacyjnego. Każdy z podrozdziałów posiada: wersję bajki albo opowiadania dla dzieci w wieku przedszkolnym (łatwiejsza wersja tekstu pod względem zawartych w nim struktur gramatycznych i słownictwa), wersję bajki albo opowiadania dla dzieci w wieku szkolnym (poszerzona wersja tekstu dedykowanego dla dzieci w wieku przedszkolnym), (Powyższy podział nie wyklucza jednak użycia wersji tekstu dla dzieci w wieku przedszkolnym na zajęciach z języka z niemieckiego dla dzieci szkolnych. O wyborze tekstu odpowiedniego dla poziomu kompetencji językowej danej grupy uczniów powinien decydować nauczyciel.) dydaktyzację bajki albo opowiadania dla dzieci w wieku przedszkolnym (a), dydaktyzację bajki albo opowiadania dla dzieci w wieku szkolnym (b), załączniki (kolekcja obrazków do bajki lub opowiadania, a także karty pracy). (W załącznikach przeznaczonych do nauki języka niemieckiego dzieci przedszkolnych nie uwzględniono zapisu graficznego słów, wyrażeń albo zdań. Wskazówka: Załączniki można pobrać, wchodząc na link do pliku zawierającego materiały dydaktyczne. Linki przekazano w rozdziale drugim na końcu każdego podrozdziału.) Opisy dydaktyzacji zawierają wskazówki odnoszące się do poszczególnych faz pracy z tekstem narracyjnym. Poza tym zawierają one propozycje, w jaki sposób można poszerzyć słownictwo dzieci niewystępujące bezpośrednio w tekście, ale nawiązującego do niego tematycznie. Chcąc dowiedzieć się więcej o metodyce pracy z tekstem narracyjnym, czytelnik kierowany jest do adekwatnego rozdziału albo podrozdziału pierwszej części książki. Przedstawione propozycje dydaktyzacji treści poszczególnych bajek i opowiadań można uzupełniać własnymi pomysłami. Pracując z tekstami narracyjnymi, nauczyciel powinien posługiwać się językiem obcym nie tylko w czasie prezentacji treści tekstu,ponadto w fazie poprzedzającej narrację danego tekstu i w fazie mającej na celu utrwalenie treści tekstu i jego elementów językowych. Dlatego opisy dydaktyzacji zawierają wypowiedzi, jakich może wykorzystać nauczyciel lub pacynka w poszczególnych interakcjach językowych. W niektórych sytuacjach użycie języka ojczystego przez nauczyciela jest jednak w pełni uzasadnione. Pacynka jako przedstawiciel kraju niemieckojęzycznego powinna natomiast posługiwać się wyłącznie językiem obcym i pełnić rolę pośrednika między nauczycielem, dziećmi i bohaterami tekstów. Wypowiedzi nauczyciela albo pacynki oznaczone są literami: „N" i „P". Ewentualne wypowiedzi dzieci w języku obcym albo ojczystym oznaczono literą „Dz". Nie należy jednak zapominać o fakcie, że pierwszorzędnym celem zajęć opartych na stosowaniu tzw. Metody narracyjnej jest rozwój produktywności rozumienia ze słuchu u dzieci. Dlatego nie powinno wymuszać się u dzieci prób reprodukcji bądź produkcji językowej. Niniejsza publikacja stanowi zarazem próbę zachęcenia nauczycieli do częstszego stosowania na lekcjach języka niemieckiego tzw. Metody narracyjnej. Załączone do niej materiały będą w tym {pomocn|przydatn)e.
Tytuł Erzählen von Geschichten Autor Jolanta Gładysz Język polski Wydawnictwo Eprofess ISBN 978-83-63435-48-6 Rok wydania 2015 Liczba stron 311 Format pdf Spis treści
1. WSKAZÓWKI METODYCZNE DOTYCZĄCE STOSOWANIA TEKSTÓW NARRACYJNYCH W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM

1.1. Kryteria wyboru tekstów narracyjnych

1.1.1. Kryteria ogólne wyboru tekstów narracyjnych

1.1.2. Kryteria językowe wyboru tekstów narracyjnych

1.2. Adaptacja tekstów narracyjnych

1.3. Metodyka pracy z tekstem narracyjnym

1.3.1. Wprowadzenie tekstu narracyjnego

1.3.2. Narracja tekstu i jego inscenizacja

1.3.2.1. Przygotowanie do opowiadania

1.3.2.2. Aktywności poprzedzające narrację tekstu

1.3.2.3. Opowiadanie contra czytanie

1.3.2.4. Opowiadanie interaktywne

1.3.2.5. Inscenizacja tekstów narracyjnych

1.3.2.6. Kreatywne formy reprodukcji treści tekstu narracyjnego

1.3.2.7. Fantasy trips / Fantasiereisen jako forma narracji

1.3.2.8. Wizualizacja treści tekstu narracyjnego

1.3.3. Utrwalenie treści tekstu narracyjnego i jego elementów językowych

2. PROPOZYCJE DYDAKTYZACJI BAJEK I OPOWIADAŃ DO NAUKI JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM

2.1. Die kleine Raupe Nimmersatt

2.2. Rübenziehen

2.3. In einem dunklen, dunklen Wald

2.4. Kim und eine kleine Hexe

2.5. Der Löwe und die Maus

2.6. Der Hase und die Schildkröte

2.7. Bobby will ein Schneemann werden

2.8. Vom dicken, fetten Pfannkuchen

2.9. Der Osterhase

2.10. Ein kleiner Spatz und die vier Jahreszeiten

2.11. Das hässliche Entlein

2.12. Der Tannenbaum

2.13. Die drei kleinen Schweinchen

2.14. Goldlöckchen und die drei Bären

2.15. Das kleine, rote Huhn

Bibliografia

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Eprofess
  • ISBN

    9788363435486
  • Autor

    Jolanta gładysz
  • Wydawnictwo

    Eprofess
  • Ilość stron

    311
  • Rok wydania

    2015
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Erzählen von Geschichten (sklep TaniaKsiazka.pl)
    27,79 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 27,79 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Erzählen von geschichten, AZ#ABB3C1F8EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki