Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy także może inna, wypaczona? Jak w telewizji przedstawia się sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji ponowczesnej. Posługując się metodologią badań performatywnych, bada efekty oraz relacje zachodzące pomiędzy telewizją, jej kreacjami, odbiorcami i społeczeństwem. O konkursie: Ogólnopolski Konkurs Medi@stery został zainicjowany w celu promowania najkorzystniejszych prac magisterskich napisanych przez absolwentów studiów dziennikarskich. Pomysłodawczyniami konkursu są dr Małgorzata Łosiewicz, a także dr Anna Ryłko-Kurpiewska, a organizatorem przedsięwzięcia jest kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim. Autor skupia uwagę na telewizji, podejmując próbę ujęcia jej jako systemu autopojetycznego, wytwarzającego i odtwarzającego siebie przez rekonstrukcję i rekombinację własnych składników. Podejmuje przy tym oryginalny eksperyment myślowy, stosując do analizy aparatu telewizyjnego narzędzia hermeneutyczne i heurystyki zaczerpnięte z zasobów współczesnych badań performatycznych. […] wynikiem jest niebanalna próba integracji kilku lubianych i poznawczo płodnych, a występujących zwykle w oderwaniu od siebie, ujęć teoretycznych współczesnej kultury audiowizualnej. Z recenzji dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz, Członka Kapituły Ogólnopolskiego Konkursu Medi@stery Performatyczny klucz rozumienia telewizji rozpisany na kartach tekstu to równocześnie świeże narzędzie poznawcze, jak i idealnie rozpisana „mapa drogowa" dla instytucji i kultur organizacyjnych stojących „po drugiej stronie szklanego ekranu". Autor wskazuje na możliwości rozwoju, a choćby i poszerzenia formuły telewizji w cyfrowym otoczeniu, ale i nie boi się wskazywać na grożące jej problemy i mielizny, dla których zaleca potrzebne kuracje naprawcze. Tak pomyślany tekst można i należy traktować przynajmniej na dwa sposoby: jako wartościową pozycje? w najnowszej bibliografii studiów nad mediami,, a także jako typ pogłębionego o rozważania teoretyczne guidebooka dla środowisk i instytucji telewizyjnych. Z recenzji dr. Hab. Piotra Celińskiego Marcin Sanakiewicz (ur. 1980 r. W Krakowie) – medioznawca, dziennikarz, lektor radia i telewizji. Współpracował z Polskim Radiem Kraków, RMF FM, Radiem ZET, PR III, VOX FM, Radiem Plus, TVP i Discovery. W latach 2002–2013 dziennikarz i wydawca Telewizji Polskiej. Ukończył studia dziennikarskie na Wydziale Politologii UMCS w Lublinie (tytuł najlepszego Absolwenta 2014 i metaliczny Medal UMCS). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za Wybitne Osiągnięcia (2013), zdobywca drobnego Akademickiego Lauru Dziennikarskiego (2015), laureat I. Nagrody w I. Edycji Ogólnopolskiego Konkursu na najkorzystniejszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach Medi@stery (2015). Autor książki „Poetyka telewizyjnych programów porannych: między informacją, tabloidem i autopromocją" (Scholar: Warszawa 2013) i artykułów naukowych. Obecnie doktorant w Zakładzie Filozofii i Socjologii Polityki UMCS.
Tytuł Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne Autor Marcin Sanakiewicz Język polski Wydawnictwo Novae Res ISBN 978-83-8083-190-2 Rok wydania 2016 liczba stron 208 Format epub, mobi
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Telewizja ponowoczesna. logiki i imaginacje medialne. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.