...aby wykonując swoje obowiązki pracownicze realizowali oni cele strategiczne producenta, powiązane dodatkowo z ich własnymi aspiracjami zawodowymi. Zapewni to zadowolenie i satysfakcję samym pracownikom oraz przyczyni się do odniesienia sukcesu przez firmę. Optymalne motywowanie jest więc widocznym elementem sposobu działania menedżera, który powinien umieć zapewnić trwałą harmonię pomiędzy motywacjami pracowników a celami firmy. Motywowanie pracowników jest jednym z zadań współczesnego menedżera. Motywowanie stanowi także jeden z aspektów polityki personalnej firmy. Przejawiać się może w różnorodnych formach, takich jak system wynagrodzeń, nagrody, szkolenia, zapewnienie pracownikom rozwoju, zgodnie z ich aspiracjami. Celem pracy jest ocena motywacyjnych aspektów polityki personalnej producenta. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział charakteryzuje znaczenie polityki personalnej w firmie. Wyjaśnia, dlaczego personel jest uważany za zasób strategiczny w organizacji, opisuje pojęcie i cele polityki personalnej oraz determinanty jej realizacji. Polityka personalna jest uzależniona w dużej mierze od głównych celów przedsiębiorstwa, jego roli na rynku, a także perspektyw rozwoju. W rozdziale tym opisano także strategie personalne jako pochodną strategii przedsiębiorstwa. W drugim rozdziale przedstawiono klasyfikację funkcji personalnych. Wzięto tu pod uwagę planowanie potrzeb personalnych, nabór pracowników w kontekście aspektów motywacyjnych i pozostałe funkcje personalne, takie jak: oceny pracowników, wynagradzanie i doskonalenie personelu. Trzeci rozdział dotyczy motywowania w realizacji funkcji personalnej. Zwrócono uwagę w głównej mierze na motywacyjne znaczenie wynagrodzeń, ocen pracowniczych, doskonalenie personelu poprzez szkolenia. Ostatni rozdział dokonuje oceny wpływu motywacyjnych aspektów polityki personalnej na kształtowanie postaw i zachowań pracowników w firmie. W rozdziale tym dokonano charakterystyki producenta, w której przeprowadzano badania, przedstawiono założenia empiryczne badań ankietowych i zaprezentowano wyniki badań i wnioski końcowe. Ze Wstępu
Tytuł Motywacyjne aspekty polityki personalnej Autor Alicja Matura Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo e-bookowo ISBN 978-83-61184-53-9 Rok wydania 2009 liczba stron 98 Format pdf Spis treści Wstęp
Rozdział I. Znaczenie polityki personalnej w firmie
1. PERSONEL JAKO ZASÓB STRATEGICZNY
2. POJĘCIE I CELE POLITYKI PERSONALNEJ W FIRMIE
3. DETERMINANTY REALIZACJI POLITYKI PERSONALNEJ
4. STRATEGIE PERSONALNE
Rozdział II. Funkcje personalne w firmie
1. KLASYFIKACJA FUNKCJI PERSONALNYCH
2. PLANOWANIE POTRZEB PERSONALNYCH
3. NABÓR PRACOWNIKÓW
4. OCENY PRACOWNICZE
5. WYNAGRADZANIE
6. DOSKONALENIE PERSONELU
Rozdział III. Motywowanie w realizacji funkcji personalnych
1. MOTYWACYJNE ZNACZENIE WYNAGRODZEŃ
2. OCENY PRACOWNICZE W ASPEKCIE MOTYWACJI
3. DOSKONALENIE PERSONELU JAKO NOŚNIK MOTYWACJI
Rozdział IV. Ocena wpływu motywacyjnych aspektów polityki personalnej na kształtowanie postaw i zachowań w firmie
1. CHARAKTERYSTYKA firmy
2. ZAŁOŻENIA BADAWCZE
3. PREZENTACJA WYNIKÓW ANALIZY
3. WNIOSKI KOŃCOWE
Zakończenie
Bibliografia
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
ZAŁĄCZNIK
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Motywacyjne aspekty polityki personalnej - alicja matura. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.