...na sposób zachowania pracowników, ich reakcje i motywację do pracy. Role kierownicze stale ulegają modyfikacjom, dostosowując się do warunków ekonomiczno-społecznych, w jakich musi funkcjonować organizacja. Rola menedżerów polega na spajaniu idei i celów organizacji z działaniami pracowników. By ten cel był osiągany w sposób skuteczny niemało zależy od postaw pracowniczych. Celem pracy jest identyfikacja wpływu działań kierowniczych na postawy i zachowania pracowników. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale została scharakteryzowana specyfika funkcjonowania na rynku niedużej marki jako wiodącej formy przedsiębiorczości w dzisiejszych warunkach rynkowych. Ukazano tu atrybuty i cele minimalnych firm, warunki ich funkcjonowania pod kątem szans i zagrożeń. Przedstawiono zalety i słabości tej formy prowadzenia własnej przedsiębiorczości oraz zaprezentowano specyfikę kierowania małą firmą, w której, w większości przypadków, właściciel jest jednocześnie kierownikiem i pracownikiem. Jego role są zatem rozłożone na kilka pełnionych poprzez niego funkcji. Drugi rozdział prezentuje funkcje kierownicze w aspekcie motywacyjnego kształtowania postaw i zachowań pracowniczych. Jedną z ról menedżera jest takie motywowanie pracowników, by wykonywali oni swe zadania i obowiązki z przekonaniem i pełnym zaangażowaniem. Rozdział definiuje pojęcie motywacji i motywowania, ukazuje zasady skutecznego motywowania i prezentuje role kierownicze, jako pełniące zasadnicze znaczenie w kształtowaniu postaw pracowniczych. W trzecim rozdziale ukazano determinanty postaw i zachowań pracowniczych. Rozdział ten definiuje pojęcia postawy i zachowania pracowniczego, aby następnie przejść do ukazania znaczenia potencjału pracowniczego. Na koniec rozdziału przedstawiono style kierowania w kontekście kształtowania postaw i zachowań pracowniczych. Każdy ze stylów wpływa w odmienny sposób na zachowania pracowników i ich zaangażowanie w realizowane obowiązki. W ostatnim rozdziale przedstawiono wyniki analizy wpływu działań kierowniczych na kształtowanie postaw i zachowań pracowniczych w niepokaźnej firmie na podstawie przeprowadzonych wśród pracowników badań ankietowych. Rozdział ten charakteryzuje badaną markę, pokazuje założenia empiryczne wytwarzanej na potrzeby niniejszej pracy ankiety, analizuje wyniki badań, a także demonstruje wnioski końcowe wyciągnięte z analiz i założeń teoretycznych. Na końcu pracy zamieszczono bibliografię, spis tabel i rysunków i załącznik w postaci ankiety badającej wpływ stylu kierowania na postawy i zachowania pracownicze. Ilona Dukaj ukazuje rozbudowaną wersję swej poprzedniej pracy "Style kierowania w minimalnej firmie"
Tytuł Wpływ działań kierowniczych na zachowania pracowników Autor Ilona Dukaj Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo e-bookowo ISBN 978-83-61184-54-6 Rok wydania 2009 liczba stron 104 Format pdf Spis treści Wstęp
ROZDZIAŁ I. SPECYFIKA niewiele znacząceJ marki
1. Niewielka marka w ujęciu kryteriów klasyfikacyjnych
2. Cele niewielkiej firmy
3. Warunki funkcjonowania minimalnej marki - szanse i zagrożenia
4. Mocne strony i słabości niewiele znaczącej marki
5. Specyfika kierowania małą firmą
ROZDZIAŁ II. KIEROWANIE W ASPEKCIE MOTYWACYJNEGO KSZTAŁTOWANIA POSTAW I ZACHOWAŃ PRACOWNICZYCH
1. Pojęcie motywacji i motywowania
2. Zasady produktywnego motywowania
3. Role przywódcze kierownika
ROZDZIAŁ III. ODDZIAŁYWANIE KIEROWNIKA NA KSZTAŁTOWANIE ZACHOWAŃ I POSTAW PRACOWNICZYCH
1.Pojęcie postawy i zachowania pracowniczego
2. Znaczenie potencjału pracowniczego
3. Fason kierowania w aspekcie kształtowania postaw i zachowań pracowniczych
ROZDZIAŁ IV. OCENA WPŁYWU DZIAŁAŃ KIEROWNICZYCH NA KSZTAŁTOWANIE POSTAW I ZACHOWAŃ W małeJ FIRMIE
1.Charakterystyka marki
2.Założenia empiryczne
3.Prezentacja wyników analizy
3.Wnioski końcowe
Zakończenie
BIBLIOGRAFIA
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik
ANKIETA
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wpływ działań kierowniczych na zachowania pracowników - , AZ#3EB717EAEB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.