Zdjęcia produktu


Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu (Iwona Głażewska)

(biznes i ekonomia / 2013 / 272 / edu-Libri / 9788363804046)
E-booki Iwona Głażewska
Dostepność na dzień 05.02.2025: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

27,61 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 27,61 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji...

Każde działanie technologiczne, organizatorskie i menedżerskie powstaje z myślą o określonym praktycznym zaimplementowaniu. Zamierzeniem jest osiągnięcie rezultatów spełniających wymogi pragmatyczne oraz skuteczności i skuteczności. Adresat rozwiązania niezwykle często ma ambicję, żeby to, co otrzyma, było niepospolite, inne niżeli znane mu podobne rozwiązania. I to oczekiwanie nie musi mieć racjonalnych podstaw, bywa, że jest ambicją czystą. Z kolei autor rozwiązania niejednokrotnie ma podobną ambicję, nie chce powielać pomysłów już znanych, szuka satysfakcji zawodowej. Obie postawy są silniejsze aniżeli racjonalność gospodarcza. Są motorem postaw twórczych. Z drugiej strony ambicje twórcze w miarę praktykowania zawodu zostają przytłumione rutyną. Naturalnie nowoczesni są ludzie młodzi? z wiekiem zdolność ta maleje. Ale nie musi to być cykl nieodwracalny niczym starzenie się fizyczne. Kreatywność może być zachowana poprzez całą karierę zawodową. Książka wspiera tego typu podejście do życia zawodowego inżyniera, organizatora i menedżera, jako zawodów polegających na twórczym rozwiązywaniu bieżących problemów. Zachowania ich mogą być skuteczne na poziomie rutyny, lecz i głęboko odkrywcze, niekonwencjonalne. Raz trudne i budzące zachwyt harmonią współdziałania ogromnej liczby elementów jak statek kosmiczny. Innym razem imponujące ascetyczną prostotą funkcjonalności jak wynalazek koła. Dla ludzi zafascynowanych techniką jako wyrafinowanym funkcjonalnym wykorzystaniem wiedzy naukowej dzieło technologiczne jest tak samo wielkim dziełem sztuki jak obiekty, które oglądamy w muzeach i na wystawach artystycznych, a konstruktor/wynalazca kreatorem równym malarzom czy pisarzom. Chcieliśmy także przekazać tę ważną myśl, iż twórczy może być każdy z nas w swej aktywności zawodowej i iż istnieje rozległy katalog metod pobudzania kreatywności, które można dobierać do rozmaitych warunków – pracy indywidualnej albo zespołowej, projektowej lub wdrożeniowej, technologicznej albo organizatorskiej.
Tytuł Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu Autorzy Iwona Głażewska, Urszula Kąkol, Anna Kosieradzka, Anna Krupa, Justyna Smagowicz, Ewa Stanisławiak, Józef Szopiński, Tomasz Szopiński Język polski Wydawnictwo Edu-Libri ISBN 978-83-63804-04-6 Rok wydania 2013 Kraków-Warszawa Wydanie 1 liczba stron 272 Format epub, pdf, mobi Spis treści Wstęp
1. Psychologiczne podstawy kreatywności (Józef Szopiński)
1.1. Dzieje pojęcia "twórczość"
1.2. Definicja twórczości
1.3. Twórczość i odtwórczość
1.4. Czynniki blokujące twórczość
1.5. Osobowościowe determinanty kreatywności
1.6. Badania autora nad kreatywnością
2. Możliwości i ograniczenia w kształtowaniu postaw twórczych (Ewa Stanisławiak)
2.1. Bycie twórcą: osobowość czy postawa?
2.2. Osobowościowe predyktory postaw twórczych
2.3. Poznawcze predyktory postaw twórczych
2.4. Edukacja w kierunku postaw twórczych
2.4.1. Wyzwania i rzeczywistość
2.4.2. Perspektywa psychologiczna
2.4.3. Metodyka kształcenia ku twórczości
2.4.4. Użycia
2.4.5. Osoby dorosłe w szkole twórczości
2.5. Pięć ścieżek wspierania postaw twórczych
2.5.1. Ścieżka emocjonalna
2.5.2. Ścieżka motywacyjna
2.5.3. Ścieżka zdolności i Ścieżka umiejętności
2.5.4. Ścieżka wolności
2.6. Krótka refleksja na zakończenie
3. Przykład psychologicznego modelu pracy zespołowej (Józef Szopiński)
3.1. Model TZI
3.2. Używanie „Żywego uczenia"
3.3. Podsumowanie
4. Kreatywność i jej znaczenie w biznesie (Tomasz Szopiński)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Wpływ kultury organizacyjnej na kreatywność w biznesie
4.3. Wpływ otoczenia pracy na postawy kreatywne
4.4. Trzymanie się procedur a myślenie kreatywne
4.5. Zmiany współczesności a potrzeba kreatywności
4.6. Przejawy kreatywności w zakresie modyfikacji i tworzenia nowych struktur
4.7. Podsumowanie
5. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności (Anna Kosieradzka)
5.1. Problemy występujące w organizacji i zarządzaniu
5.2. Podstawowe podejścia użytkowane przy rozwiązywaniu problemów organizacji i zarządzaniu
5.3. Koncepcje, metody i techniki użytkowane w upraszczaniu organizacji
5.4. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności
5.4.1. Historyczne korzenie metod i technik pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu
5.4.2. Proces twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
5.5. Podsumowanie
6. Proste metody pobudzania kreatywności (Urszula Kąkol, Anna Krupa, Anna Kosieradzka, Justyna Smagowicz)
6.1. Analiza morfologiczna
6.2. Burza mózgów i jej odmiany
6.3. Myślenie lateralne - metoda 6 kapeluszy
6.4. Mapy myśli (mindmaping)
6.5. Diagram konfliktu i narzędzia logicznego wnioskowania
6.6. Wykres Ishikawy
6.7. 5 × dlaczego
6.8. 5W1H
6.9. Drzewo decyzyjne
6.10. Diagram pokrewieństwa
6.11. Analiza pola sił
7. Złożone metody pobudzania kreatywności (Urszula Kąkol, Justyna Smagowicz)
7.1. Analiza wartości
7.2. Synektyka
7.3. Algorytm wynalazku - TRIZ
8. Metody pobudzania kreatywności w konsultingu i pracy menedżera (Iwona Głażewska)
8.1. Kreatywność a innowacje
8.2. Rola menedżera w budowaniu systemów wsparcia dla kreatywności i innowacji
8.3. Rola podejścia postępowego w budowaniu wartości dla interesariuszy
8.3.1. Przeróżne koncepcje rozwoju biznesu
8.3.2. Percepcja wartości przedsiębiorstwa przez poszczególne grupy interesariuszy
8.3.3. Wpływ zmian w podejściu do tworzenia wartości przedsiębiorstwa na rolę menedżerów
8.4. Narzędzia używane do poszukiwania źródeł wartości
8.4.1. Mapa strategii według Kaplana i Nortona
8.4.2. Mapa wartości
9. Wykorzystanie metod pobudzania kreatywności w zespołowym rozwiązywaniu problemów (Anna Kosieradzka)
9.1. Znaczenie zespołowego rozwiązywania problemów we współczesnych organizacjach
9.2. Charakterystyka zespołów rozwiązujących problemy
9.3. Zespołowe rozwiązywanie problemów na gruncie filozofii kaizen
9.3.1. System sugestii indywidualnych
9.3.2. System sugestii zespołowych
9.4. Proces rozwiązywania problemu przez zespół
9.5. Dokumentowanie i prezentowanie rozwiązanych problemów
9.6. Szkolenie
9.7. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Iwona Głażewska
  • ISBN

    9788363804046
  • Wydawnictwo

    Edu-libri
  • Ilość stron

    272
  • Rok wydania

    2013
  • Tematyka

    Biznes i ekonomia
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu (sklep TaniaKsiazka.pl)
    27,61 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 27,61 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki

  • Kontakt ze Źródłem Kroniki Akaszy. Kwantowa Moc Uzdrawiania. Księga 5

    Zobacz w sklepie Kontakt ze Źródłem Kroniki Akaszy. Kwantowa Moc Uzdrawiania. Księga 5
    Kronika Akaszy to energetyczne Pole danych Wszechświata, w którym zanurzone jest wszystko co istnieje, przeszłość, przyszłość i teraźniejszość....
    38,87 zł
  • Literat Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1

    Zobacz w sklepie Literat Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1
    Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo Literat...
    2,85 zł
  • Uzdrowienie miłosierdziem Bożym

    Zobacz w sklepie Uzdrowienie miłosierdziem Bożym
    W konferencji dotykamy Biblijnej wizji Bożego Miłosierdzia, Starego i Nowego Testamentu, ze szczególnym uwzględnieniem Bożego Miłosierdzia w...
    15,11 zł
  • Priorytety polityki zagranicznej Królestwa Arabii Saudyjskiej

    Zobacz w sklepie Priorytety polityki zagranicznej Królestwa Arabii Saudyjskiej
    Priorytety polityki zagranicznej Królestwa Arabii Saudyjskiej w latach 2011–2023 autorstwa Marcina Styszyńskiego to szczegółowa analiza kierunków...
    11,40 zł
  • Siłownie okrętowe cz. II Instalacje okrętowe

    Zobacz w sklepie Siłownie okrętowe cz. II Instalacje okrętowe
    Podręcznik Mariusza Giernalczyka i Zygmunta Górskiego pt. „Siłownie okrętowe”, cz. II, „Instalacje okrętowe”, stanowi część dwutomowego wydawnictwa...
    18,05 zł
  • Literat Zdrowe odżywianie. przepisy antynowotworowe

    Zobacz w sklepie Literat Zdrowe odżywianie. przepisy antynowotworowe
    Poznaj leczniczą moc jedzenia. W tym poradniku wyszukasz ergonomiczne rady, jak zdrowo się odżywiać i uniemożliwiać rakowi, stosując odpowiednią...
    2,18 zł
  • Droga w nieznane

    Zobacz w sklepie Droga w nieznane
    cykl opowiadań „Droga w nieznane" demonstruje w skrócie na przykładzie rodziny autorki jak wyglądały zsyłki Polaków na Syberię w 1936 roku z...
    7,56 zł
  • Origami dla dzieci. samoloty. cuda z papieru

    Zobacz w sklepie Origami dla dzieci. samoloty. cuda z papieru
    Origami to sztuka składania papierowych figurek bez pomocy nożyczek i kleju, będąca wyśmienitą zabawą dla dzieci i dorosłych Dowiedz się, jak...
    6,81 zł
  • Bajki ortograficzne

    Zobacz w sklepie Bajki ortograficzne
    Tytuł Bajki ortograficzne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo Literat ISBN 978-83-8114-727-9 kolekcja Nauka i zabawa Rok wydania 2020...
    1,89 zł
  • Królowa rozproszeń

    Zobacz w sklepie Królowa rozproszeń
    Czy władasz kraina bałaganu i chaosu? Chcesz się poddać i wrzucić dotychczasowy plan dnia do lochu? Jeśli tak, to możesz tytułować się królową...
    44,56 zł
  • Antropologia kulturowa. Część II

    Zobacz w sklepie Antropologia kulturowa. Część II
    Druga część podręcznika Antropologia kulturowa, zatytułowana:”Kultura obyczajowa początku XXI wieku” prezentuje proces zmian i ciągłości w kulturze...
    28,50 zł
  • Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

    Zobacz w sklepie Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły
    Niniejsza publikacja wnosi wyraźny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Demonstruje...
    23,75 zł