Ile szkiełka, ile oka, ile patrzania w serce
W nowej dydaktyce sporo miejsca zajmują opisy wszechstronnego rozwoju ucznia. Są bardziej trudne niż tezy Jana Komeńskiego, który, nakazując rozpoczęcie kształcenia w wiośnie życia, pozostał zapamiętany jako twórca wychowania moralnego i umysłowego. Dziś teoretycy głowią się nad kategoriami optymalizacji rozwoju dziecka, kompetencjami nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju całego człowieka i wszechstronnymi zaletami kognitywizmu. Niestety, jak twierdzą autorzy raportu znikome dziecko w Polsce. Raport o stanie edukacji elementarnej, już w okresie przedszkolnym edukacja traci mocne strony programu pobudzającego wszechstronny rozwój. Programu, w którym podmiot, ucząc się intelektualnej autonomii, ma niezbywalne prawo do błądzenia po omacku i popełniania pomyłek. Celem działań dydaktycznych częściej staje się eliminacja różnic aniżeli ich pielęgnowanie.
Od Redakcji, fragment
Podtytuł: Zeszyty Kieleckie 2012/2013 numer 1
seria cyklu: ZESZYTY KIELECKIE
ISBN: 9771642873000
Kod paskowy: 977164287300001
Rok wydania: 2012
Kod wydawcy: 20427
Miejscowość: Kielce
liczba stron: 112
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.14.1
Format: 14.5x20.5cm
Głębokość (mm): 6
Waga: 0.15
Języki: polski
Grupa towarowa: Czasopismo
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Język polski w gimnazjum nr 3 2011/2012 zeszyty kieleckie kwartalnik. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.