Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Doskonale łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji i wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych.
Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik odnajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania:? jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego;? jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji;? jakie są główne ścieżki wzrostu;? jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych;? jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego nieprzystępnej i wielowymiarowej korporacji.
perfekcyjna pozycja jednocześnie dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swych biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których? dzięki tej książce? dużo korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi.
najkorzystniejsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat. Przemysław Powalacz Prezes Zarządu GEBERIT Sp. Z o.o. Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w ulepszonym momencie. Polskie producenta zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy.
A równocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe marki w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o lepszy czas, żeby zacząć stwarzać prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na solidnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić.
Ta książka odczarowuje hasło?korporacja? i dlatego bezapelacyjnie warto ją przeczytać. Dariusz Pietrzak Wiceprezes Enterprise Investors Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej.
W sposób ciekawy, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują praktyczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dopasowane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, nakłaniając do wydobywania własnych wniosków.
Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swej strategii. Polecam wszystkim! Grzegorz Dzik Prezes Zarządu Impel SA
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Strategia korporacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.