Dotychczasowy stan wiedzy dotyczący problematyki komunikacji niewerbalnej odnosi się przeważnie do niewerbalnych zachowań ludzkich rejestrowanych i analizowanych w kontekście psychologicznych należycieści zachodzących podczas interpersonalnych relacji. Niniejsza książka wskazuje natomiast zakres poręcznego użytkowania treści niewerbalnych w przekazie reklamowym emitowanym w telewizji. Fakt wykorzystywania tych treści poddawany jest analizie ich postrzegania poprzez społeczeństwo, co na skutek czego stanowić ma przyczynek do identyfikacji produktywności reklamy. Głównym celem opracowania jest ujawnienie czynników determinujących stosowanie treści niewerbalnej w reklamie telewizyjnej, a w rezultacie opisanie wpływu wydajności użycia treści niewerbalnych w przekazach komercyjnych, politycznych i społecznych na percepcję audytorium. Autor opracowania skupił uwagę m.in. Na:
• istocie cyklu komunikacji w ujęciu społecznym i biznesowym,
• realizacji działalności reklamowej i wykorzystaniu treści niewerbalnych w tym procesie,
• metodach badania sprawności reklamy,
• omówieniu czynników determinujących efektywność aktywności reklamowej,
• szczegółowym scharakteryzowaniu komponentów komunikacji niewerbalnej w reklamie telewizyjnej,
• ukazaniu wpływu wykorzystywania treści niewerbalnych w reklamie telewizyjnej na świadomość oraz zachowania audytorium.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak ponadto praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
... Autor twórczo wykorzystał nie tylko publikacje z zakresu marketingu (zwłaszcza reklamy i badań marketingowych) i zarządzania, lecz także źródła z innych dziedzin naukowych, takich jak psychologia czy socjologia, a nawet neurologia. Do podstawowych zalet pracy należy zaliczyć umiejętność samodzielnego zaprojektowania i przeprowadzenia badań empirycznych i zastosowania ich wyników w pisanej rozprawie (...) Na szczególne podkreślenie zasługuje podjęcie tematu o wysokim stopniu oryginalności i trudności (niezrównanego w polskiej literaturze)...
prof. Dr hab. Stanisław Kaczmarczyk
... Szczegółowym zagadnieniem poruszanym w recenzowanej pracy są niewerbalne aspekty komunikacji, a także ich wykorzystanie w reklamie telewizyjnej. Autor analizuje skuteczność poszczególnych elementów niewerbalnych i stawia tezę, iż intencjonalny wybór treści niewerbalnych powiększa skuteczność przekazu. Swoje spostrzeżenia obrazuje przykładami, co nadaje pracy wymiar praktyczny i aplikacyjny. (...) Według mojej wiedzy jest to najbardziej kompleksowe ujęcie problematyki komunikacji niewerbalnej, jakie można spotkać na polskim rynku wydawniczym...
dr hab. Joanna Pietrzak, prof. Nadzw.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Niewerbalna komunikacja w reklamie telewizyjnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.