Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent uzyskuje nie ten towar, który kupił, albo owszem - ten, tyle iż w zbyt małej/zbyt wielkiej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość zapomniała ją wystawić.
Dział obsługi klienta gęsto się tłumaczy, szuka winnych, lecz nie znajduje, bo w tym samym czasie wściekli handlowcy okupują biurko dyrektora marketingu - przekrzykując się nawzajem, narzekają na marketingowców i pytają: "Gdzie druki reklamowe? Gdzie gadżety?". "Nie ma - broni swoich ludzi dyrektor marketingu. - Nie ma, bo nie złożyliście na czas potrzeby. Zresztą, i tak nigdy nie odbieracie materiałów z magazynu". Zamieszanie, nerwy, bałagan. Stan naturalny w większości pokaźnych przedsiębiorstw.
Skąd to się bierze?
Krótkowzroczność, daleko posunięta specjalizacja, ściśle określony zakres obowiązków na każdym stanowisku wyłączają w umysłach pracowników tzw. Świadomość biznesową. Tracą oni zdolność ustalania priorytetów i postrzegania swojej pracy szerzej, z punktu widzenia sprawności marki. Tymczasem choćby pojedyncza nietrafnie podjęta decyzja w jednym dziale skutkować może obniżeniem efektywności całego korporacyjnego mechanizmu. Jak to zmienić? Jak wyrwać przedsiębiorstwo z chaosu?
Po pierwsze, trzeba zrozumieć, że ludzie są tylko ludźmi i za każdym razem będą stawiać własny interes nad interes kolegi z innego działu. Po drugie, sprzęgnąć interes pracownika z interesem przedsiębiorstwa. Proste? Nie, raczej trudne. Wykonalne? Jak najistotniej, jeśli będzie się działać krok po kroku, konsekwentnie eliminując poukrywane po firmowych kątach problemy. Design Thinking to nie tylko metoda tworzenia innowacji produktowych, ale też narzędzie pozwalające na efektywne zarządzanie organizacją.
Łukasz Kuciński — właściciel firmy szkoleniowej Biznes Plus oraz Prezes Zarządu AMS PRESTIGE – Akademia Menedżera Sprzedaży. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w firmach o różnorodnym profilu działania. Do 2011 roku Dyrektor Działu Nauczania Języków Obcych w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych. Współtwórca koncepcji CGT (Corporate Global Thinking) — metody kreatywnego rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwach. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania, sprzedaży, marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem sprawnych strategii komunikacyjnych opartych na analizie osobowości zawodowej, innowacji w zarządzaniu i marketingu 4.0. Twórca autorskiego programu studiów podyplomowych na kierunku Akademia Menedżera Sprzedaży w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i w Bydgoszczy, Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, wykładowca oraz koordynator bloku Marketing i Sprzedaż na Studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy i Toruniu/Franklin University Columbus/Ohio. Członek Komisji Sędziowskiej w prestiżowym konkursie PNSA (Polish National Sales Awards) dla wszystkich osób związanych zawodowo ze sprzedażą i zarządzaniem sprzedażą. Organizator wielu konferencji na temat sprzedaży i przedsiębiorczości w ramach programu Łódź Przedsiębiorcza oraz Kujawy Przedsiębiorcze. Prelegent i mówca na ogólnopolskich konferencjach z cyklu innowacyjne Techniki Sprzedaży. Autoryzowany partner systemu wspomagającego Zarządzanie Zasobami Ludzkimi — Badania Facet5 do diagnozowania osobowości zawodowej. Autor bloga o sprzedaży, zarządzaniu i marketingu i wielu publikacji na temat zarządzania.
Dagmara Mielczarek — absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego kierunek Zarządzanie i Marketing. Ekspert w dziedzinie marketingu, sprzedaży, zarządzania zasobami ludzkimi, a także metodologii Design Thinking. Poprzez 12 lat generujeła strategie marketingowe dla firm z sektora MŚP i zarządzała zespołami sprzedażowymi. Jest współtwórcą i prowadzącą Akademii E-commerce dla przedsiębiorców z zakresu narzędzi e-marketingu. Obecnie właściciel marki Design Thinking Centre. Koordynuje i realizuje złożone projekty wykorzystujące Design Thinking jako narzędzie w obszarze budowania przewagi konkurencyjnej, innowacji, restrukturyzacji, sprzedaży, marketingu, komunikacji, rekrutacji i rozwoju kompetencji pracowników na różnych szczeblach. Doradza przedsiębiorcom w zakresie tworzenia strategii, kampanii reklamowych, zarządzania zasobami ludzkimi oraz metod minimalizacji kosztów i ograniczenia ryzyka. Zarządza złożonymi projektami z zakresu budowania producenta miejsca, oraz projektowania przestrzeni. Nieraz sięga przy tym po niekonwencjonalne metody oparte pomiędzy innymi na konsultacjach społecznych. Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej oraz Społecznej Akademii Nauk, gdzie prowadzi zajęcia ergonomiczne dla menedżerów z zastosowania Design Thinking w działach sprzedaży i marketingu.
Tytuł firma jako całość porządkowanie chaosu korporacyjnego/corporate global thinking Autorzy Łukasz Kuciński, Dagmara Mielczarek Wydawnictwo One Press EAN 9788328336612 ISBN 9788328336612 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 424 Format 15.8x23.5x1.8 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.58 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Firma jako całość porządkowanie chaosu korporacyjnego/corporate global thinking. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.