Treść tej książki mieści wyczerpującą odpowiedź na pytanie będące jej tytułem. Znajdują się w niej użyteczne rady i wskazówki, jak założyć własną markę i jak osiągnąć zysk w konsekwencji jej działalności.
Książka adresowana jest do osób zamierzających utworzyć własną , a także do tych już prowadzących działalność gospodarczą, zwłaszcza do właścicieli niewielkich firm. Może być też cenną pomocą dla osób związanych w jakikolwiek inny sposób z działalnością gospodarczą.
Stan prawny obowiązujący w dniu 30.06.2013 r.
Spis treści
Wstęp
1. Podstawowe pojęcia z zakresu działalności gospodarczej
1.1. Wstępna ocena koncepcji marki
1.2. Podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej
1.3. Czynniki stymulujące podejmowanie działalności gospodarczej
1.3.1. Pomoc finansowa z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej
1.3.2. Unijne dotacje na własny biznes
1.3.3. Preferencyjna składka na ubezpieczenie społeczne
1.3.4. Zawieszenie prowadzenia działalności gospodarczej
1.4. Śladowe jednostki gospodarcze
1.5. Formy organizacyjno-prawne podmiotów osób fizycznych
1.5.1. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
1.5.2. Spółka cywilna osób fizycznych
1.5.3. Spółka jawna osób fizycznych
1.5.4. Spółka partnerska
1.6. Podstawowe kryteria i pojęcia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
1.6.1. Przedsiębiorca
1.6.2. Marka
1.6.3. Przedsiębiorstwo
1.6.4. Organy ewidencyjne
1.6.4.1. Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
1.6.4.2. Wpis do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym
1.7. Pomysł na własny biznes
1.7.1. Droga petenta do uruchomienia działalności gospodarczej
1.7.2. Działanie 1 – wpis do ewidencji działalności gospodarczej
1.7.3. Działanie 2 – urząd skarbowy
1.7.3.1. Numer NIP dla spółki
1.7.3.2. Rejestracja dla potrzeb podatku VAT
1.7.3.3. Zgłoszenie kas fiskalnych
1.7.3.4. Podatek od czynności cywilnoprawnych
1.7.4. Działanie 3 – Zakład Ubezpieczeń Społecznych
1.7.5. Działanie 4 – urząd statystyczny
1.7.6. Działanie 5 – pieczątka firmowa
1.7.7. Działanie 6 – rachunek bankowy
1.7.8. Działanie 7 – Państwowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
1.7.9. Działanie 8 – inne formalności
1.7.10. Działanie 9 – biuro rachunkowe
2. Zasady opodatkowania osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą
2.1. Ogólne zagadnienia podatków i prawa podatkowego
2.1.1. Definicja – parametry podatku
2.1.2. Części konstrukcji podatku
2.1.3. Typy obciążeń podatkowych nieznacznych przedsiębiorstw
2.1.4. Księgi podatkowe i deklaracje
2.1.5. Formy opodatkowania osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą
2.2. Opodatkowanie działalności gospodarczej kartą podatkową – wprowadzenie i charakterystyka
2.2.1. Zakres działalności opodatkowanej kartą podatkową
2.2.2. Warunki korzystania z karty podatkowej
2.2.3. Decyzja ustalająca wysokość podatku
2.2.4. Obowiązki podatników opodatkowanych w formie karty podatkowej
2.2.5. Wygaśnięcie decyzji ustalającej wysokość podatku dochodowego w formie karty podatkowej
2.3. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
2.3.1. Warunki opłacania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
2.3.2. Pojęcie przychodu w ryczałcie ewidencjonowanym
2.3.3. Wysokość ryczałtu
2.3.4. Obowiązki podatników opłacających ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
2.3.5. Utrata warunków do opodatkowania w formie ryczałtu ewidencjonowanego
2.3.6. Ulga w podatku dochodowym – kredyt podatkowy
2.3.7. Odliczenia od przychodu i podatku
2.3.8. Sankcje
2.4. Zasady ogólne opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej
2.4.1. Metody opodatkowania na zasadach ogólnych
2.4.2. Obowiązki podatników prowadzących podatkową książkę przychodów i rozchodów
2.4.3. Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
2.4.4. Ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych
2.4.5. Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów
2.4.6. Możliwości kształtowania kosztów celem zmniejszenia obciążeń fiskalnych
2.4.7. Zamknięcie księgi, ustalenie dochodu, a także wyliczenie podatku
3. Koncepcja prowadzenia własnego przedsiębiorstwa
3.1. Przedsiębiorczość – profesjonalna cecha działalności gospodarczej
3.2. Najważniejsze kryteria wyboru formy podejmowania działalności gospodarczej
3.3. Przedsiębiorstwo jednoosobowe – czynności otwierające działalność
3.4. Jak przygotować plan działalności firmy – business plan (biznesplan)
3.5. Etapy sporządzania biznesplanu
3.6. Podział elementów majątku firmy
3.7. Procesy posiadajątkowe w organizacji marki
4. Formy opodatkowania elementem strategii podatkowej w firmie
4.1. Przykładowe symulacje wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania
4.2. Zasady opodatkowania działalności gospodarczej prowadzonej w różnych formach organizacyjnoprawnych
4.3. Przykłady wyłączeń z wybranych form opodatkowania
4.4. Podsumowanie
Załączniki
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jak zorganizować własną firmę i pomnożyć majątek. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.