Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na progresywności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego skutecznością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Uwydatnia się, iż rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, proponując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na świeże kompetencje o charakterze uniwersalnym.
Taką metakompetencją może być progresywność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji prekursorskich, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania nowoczesnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej wydajności). Obszerniejsza efektywność zarządzania innowacjami w postaci rozszerzonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie prekursorskich postaw i zachowań ludzi, we wszelkich środowiskach ich funkcjonowania.
Książka adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także {pomocn|przydatn)a dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów.
Ze wstępu
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.