"(...) sądzę, iż powinniśmy zrównać dotychczasowy model z ziemią i zażądać całkowicie nowego sposobu myślenia o menedżmencie, biznesie i rynkach. Jeśli chcemy, aby decydenci stali się bardziej odpowiedzialni, musimy przestać uczyć studentów, że bohaterscy liderzy transformacyjni są odpowiedzią na każdy problem.
Albo że celem uczenia się prawa podatkowego jest unikanie ich płacenia, a koszty środowiskowe są zewnętrzne względem łańcucha dostaw. Albo też, że celem marketingu jest tworzenie nowych oczekiwań i potrzeb, i tak dalej.
(...) Jak mógłby wyglądać odmienny program badań i nauczania$957 (...) Moją odpowiedzią jest sugestia szkoły organizowania jako naukowej dyscypliny i praktyki politycznej, której celem byłoby odkrywanie innego świata, a nie jedynie powielania tego, który już mamy." Z przedmowy "Książka Martina Parkera nie jest lekturą łatwą dla kogoś, kto studiował zarządzanie albo pracuje w postępowych korporacjach.
Jest bezczelna, prowokacyjna. Lekceważy autorytety. Prowokuje do dyskusji. Dla wielu odbiorców będzie też reprezentowała skomplikowany dla nich do zaakceptowania światopogląd. W Polsce panuje pewien sentyment dla tradycji neoliberalnej, eksponującej znaczenie pracy, sukcesu, dobrobytu.
Książka Martina Parkera spogląda na druga stronę medalu: na wykluczenie, segregację, koszty organiczne, rywalizację, czyli,,białe plamy" (a raczej,,czarne dziury") współczesnej gospodarki. Krytyka (...) skierowana jest (...) raczej ku roli jaką zarządzanie odgrywa we współczesnej kulturze,, a także ideologii, która nazbyt niejednokrotnie - zdaniem Autora - jest przypisywana zarządzaniu.
Parker nie jest przeciwnikiem szkół biznesowych w ogóle (oferuje je zamienić w studia poświęcone organizacji i organizowaniu) ale właśnie ideologii sukcesu, rywalizacji, zwycięstwa za każdą cenę, bogactwa, indywidualizmu jaka w nich niejednokrotnie panuje.
(...) Dla uważnego czytelnika książka ta będzie atrakcyjną lekturą, może pozwolić mu skonfrontować wiedzę i doświadczenie z pytaniami autora, może pomóc w odkrywaniu właśnie tych wszelkich niewygodnych obszarów i problemów, które konwencjonalna edukacja menedżerska pomija." dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozwalić szkoły biznesu co trzeba zmienić w nauczaniu zarządzania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.