Monografia "Innowacje i zarządzanie w XXI wieku" jest skutkiem aktualnych badań wielu autorów z przeróżnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie wiedzy, rekomendacji i poręcznych rozwiązań dla nowych wyzwań w ramach innowacji i zarządzania współczesnymi organizacjami.
Szeroko rozumiana innowacyjność uznawana jest aktualnie za jeden z najważniejszych czynników inteligentnego i stabilnego rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Natomiast przedsiębiorstwo określane jako postępowe, uważane jest za lepsze i bardziej pożądane. Najstarszym, a zarazem najistotniej znanym modelem cyklu nowoczesnego jest model liniowy, który zakłada, iż źródłem innowacji jest sfera B+R, czyli prace badawczo-rozwojowe. Jednocześnie środowiska naukowe i biznesowe coraz częściej wskazują na potrzebę realizacji działań innowacyjnych. Zjawisko innowacji jest nienaruszalnie związane z pojęciem zmiany, nowości, reformy, czy też idei postrzeganej jako nowa, często na początku postrzegana jako odmienna. Za innowacje uważa się przeróżne procesy i zjawiska o charakterze technologicznym, organizacyjnym, społecznym lub psychologicznym. Tak wyjątkowo różnorodne i niesprecyzowane pojmowanie innowacji wynika równocześnie z niedługiej tradycji badań nad innowacjami, jak i odmienności ujęć teoretycznych. Kategoria innowacji stała się aktualnie obiektem zainteresowań nauk nie tylko ekonomicznych, lecz także społeczno-gospodarczych. Wynika to z niepodważalnego wpływu innowacji na szeroko pojęty rozwój społeczno-gospodarczy państwa. Na pewno na współczesnym globalnym rynku innowacja wpływa na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw i podlega procesom zarządzania.
Zarządzanie to zestaw działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako niepowtarzalnego typu regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne, jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur i określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią równocześnie teoretyczne, jak i ergonomiczne odniesienie do problematyki innowacji i zarządzania w organizacjach XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma nowymi i niełatwymi problemami funkcjonowania i zamierzonego rozwoju, które wymagają rozwiązań.
Tytuł Innowacje i zarządzanie w XXI wieku Autorzy Szopik-Depczyńska Katarzyna, Miciuła Ireneusz Wydawnictwo Naukowe Sophia EAN 9788365357557 ISBN 9788365357557 Kategoria Literatura, Zarządzanie Format 17x24 cm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Innowacje i zarządzanie w XXI wieku. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.