"Bloom i Rhodes (...) oferują spojrzenie na znane problemy pod nowym kątem - popularności szefów znacznych firm. (...) Książka przedstawia związki pomiędzy zjawiskami i osobami, które na pozór nie posiadają ze sobą mnóstwo wspólnego: między Donaldem Trumpem i Stevem Jobsem, pomiędzy popularnością prezesów i mafiosów, pomiędzy sukcesami politycznych demagogów i kultem indywidualizmu.
Zaletą Świata według prezesów jest również to, iż jest ciekawą lekturą dla osób, które przeważnie nie interesują się ekonomiczną oraz polityczną krytyką neoliberalizmu. Między innymi dlatego, iż punktem wyjścia są tytułowi prezesi, celebryci naszych czasów, ludzie znani z telewizji i internetu.
W książce nie brak również odniesień do kultury lubianej, które z całą pewnością ubarwiają prezentujene w niej tezy. Jednocześnie autorom udaje się poprzez cały czas utrzymać poziom analizy na wysokim poziomie.
Umiejętnie łączą oni łatwość w odbiorze z pogłębioną refleksją na temat współczesnych społeczeństw." dr Tomasz S. Markiewka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika "Ta książka jest prowokacją wymierzoną w fundamentalizm kierowniczy.
Jest wezwaniem do oporu. To nie tylko apel o ograniczenie fanatyzmu korporacyjnego do sfery biznesu i rynku, ale także próba uderzenia w same podstawy ogólnoświatowego zachwytu nad postacią prezesa i wszystkim, co ona symbolizuje.
(...) książka jest ostrzeżeniem przed tym, iż społeczeństwo prezesów zagraża stworzeniu demokratycznej, stabilniej, a także sprawiedliwej teraźniejszości i przyszłości. To także wezwanie do krytycznego przemyślenia, jak wyjątkowo wartości prezesowskie kolonizują nie tylko nasz świat, ale też nas samych." Z posłowia Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Świat według prezesów. jak korporacje kontrolują nasze życie?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.