Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie sporo zdziałać bez sprawnych podwładnych. Servant leadership umożliwia wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji, a także na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników. W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od klasycznych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako adekwatnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest z zasady wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się likwidowaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Sporo spomiędzy firm nominowanych poprzez magazyn „Fortune do rankingu „100 najlepszych Pracodawców uczyniło go nierozłączną częścią własnej kultury korporacyjnej. Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację – jednocześnie lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji efektywności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, iż się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami. Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i lubianych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i proponują narzędzia konieczne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa. Zbiór został opracowany poprzez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda,, a także od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się udoskonalonym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu. *** Jedyna droga do wyśmienitych relacji i wyników wiedzie przez servant leadership (przywództwo służebne). Chodzi o to,za każdym razem stawiać innych ludzi na pierwszym miejscu. John Maxwell Najlepsi podwładni wiedzą, jak być swoimi własnymi przywódcami. Robert E. Kelley
- Autorzy: Blanchard Ken, Broadwell Renee
- Ciężar: 0,482
- Format: 14.0x22.0cm
- ISBN: 9788380875661
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 30294
- pojemność: 288
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Jak budować nieprzeciętne relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki
- Rok wydania: 2019
- Tłumacze: Samson-Banasik Aleksandra
- wariant publikacji: KS
- Tytuł oryginalny: Servant Leadership in Action: How You Can Achieve Great Relationships and Results
- Wydanie: 1
- Wydawca: MT Biznes
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Servant leadership w praktyce. darmowy odbiór w niemal 100 księgarniach. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.