Pomimo zasadniczej liczby na rynku wydawniczym publikacji dotyczących rozwoju skupisk, relatywnie mało miejsca poświęcono zagadnieniu umiędzynarodowienia klastrów gospodarczych. Dotychczas nie zwrócono dostatecznej uwagi na możliwość wykorzystania metod i narzędzi teorii biznesu międzynarodowego - w tym teorii produkcji międzynarodowej (paradygmat OLI) - do badania rozwoju i umiędzynarodowienia skupisk z udziałem różnych podmiotów, zwłaszcza zagranicznych. Istnieje potrzeba zbadania wszystkich aspektów wpływu ekspansji zagranicznej korporacji transnarodowych na internacjonalizację klastrów gospodarczych. W szczególności chodzi o ustalenie wpływu bezpośrednich form zaangażowania korporacji - inwestycji zagranicznych i kooperacji. Istota tego wpływu jest trudna do ustalenia i dlatego stała się przedmiotem wnikliwej analizy w niniejszej książce. W analizie uwzględniono świeże podejście do biznesu międzynarodowego, związane z tworzeniem i transferem wiedzy poprzez korporacje.
Treść książki obejmuje tematykę związaną z biznesem międzynarodowym i międzynarodowymi stosunkami ekonomicznymi, wnosząc świeże ujęcie globalnej działalności korporacji transnarodowych w zakresie ich wpływu na umiędzynarodowienia klastrów gospodarczych w krajach goszczących. W publikacji pozostały zaprezentowane przypadki funkcjonujących klastrów polskich i zagranicznych, ze szczegółową analizą indyjskiego klastra informatycznego Bangalore.
ISBN: 9788375564860
Kod paskowy: 9788375564860
Autorzy: Ślepko Marcin
Wydanie: 1
Rok wydania: 2012
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 246
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.41
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Umiędzynarodowienie klastrów gospodarczych,077KS (174645). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.