Semiotyka w marketingu pozwala lepiej rozumieć i tworzyć strategię firmy, komunikat reklamowy czy opakowanie w oparciu o kulturowe symbole, kody i narracje. Współczesne marki coraz częściej odwołują się do kultury modnej, a to właśnie semiotyka wskazuje na takie systemy znaków i konteksty, które warto użyć w budowaniu atrakcyjnej kulturowo marki i jej przekazu.
Publikacja ta jest wynikiem doświadczenia autorów w badaniach rynku z wykorzystaniem perspektywy semiotycznej. Krzysztof Polak i Marzena Żurawicka zrealizowali ponad 300 semiotycznych projektów badawczych dla firm, marek, instytucji w Polsce i na świecie. Przeprowadzili mnóstwo wykładów, szkoleń i prelekcji związanych z analizą semiotyczną.
To użyteczny podręcznik wprowadzający w świat semiotyki jako perspektywy poznawczej i analitycznej ze szczególnym uwzględnieniem semiotyki kultury i jej zastosowania w marketingu i komunikacji. Adresowany jest jednocześnie dla studentów kierunków reklamy, marketingu, projektowania graficznego i szeroko rozumianych badań rynku i kultury, jak i osób już zawodowo pracujących w tych obszarach.
Książka jest kompletnym programem demonstrującym krok po kroku metody pracy nad konkretnymi zagadnieniami. Jest skupiona na tzw. Applied semiotics. Ma pomóc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu „reaserchu" wszędzie tam, gdzie ważny jest znak, symbol, znaczenie, narracja i kontekst kulturowy oraz pokazać, jak można wyciągać wnioski z takich analiz i tworzyć rekomendacje w procesach dizajnu, tworzenia komunikacji i strategii kulturowych marek.
Tytuł Semiotyka w marketingu. Jak badać znaki, symbole i kody rynku Autor Krzysztof Polak,Marzena Żurawicka Wydawnictwo PWN EAN 9788301233006 ISBN 9788301233006 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing seria Zrozumieć rynek i konsumenta ilość stron 300 Rok wydania 2023 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Semiotyka w marketingu. jak badać znaki, symbole i kody rynku?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.