Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować równocześnie teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców.
Opisywane poprzez Kocha metody to szczególnie humanistyczne reguły, których wykorzystywanie daje Koch Industries ogromny dynamizm. Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy posiadają skłonność do autorytarnego stylu kierowania.
LESZEK BALCEROWICZ
Forum Obywatelskiego Rozwoju
Poza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia korzystnie prosperującej marki potrzebna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek. Na nich generujemy reputację naszej firmy każdego dnia.
Gorąco zachęcam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do poznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie.
ARKADIUSZ MUŚ
Press Glass SA
przełomowy system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów.
Charles Koch dołączył do rodzinnej marki, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów. Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach. Przez ponad 50 lat firma przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat.
Czym zajmuje się ta firma i dlaczego jest tak szczególnie dochodowa? Nazwy „Koch" nie wynajdziecie na swym plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super chłonnych pieluszkach waszego dziecka, chociaż produkuje je właśnie ta spółka. A te innowacje, a także dużo innych napędza opracowany poprzez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku - Market-Based Management® (MBM).
Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć, a także poręcznego używania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie prawidłowego zysku. Dobry zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które klienci dobrowolnie głosują swoimi pieniędzmi. Jest efektem kultury, w której pracowników motywuje się, by jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów i najkorzystniejsze sposoby ich zaspokajania. Prawidłowy zysk pojawia się, kiedy wykonana jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców i społeczeństwa.
W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, niemało mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego występowaniu w biznesie, przeprowadza czytelnika poprzez pięć rozmiarów MBM,wyznaczyć, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, by wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od typu i skali działalności, branży czy organizacji. W trakcie lektury można dowiedzieć się, jak:
• stworzyć wizję rozwoju pomimo nieustannie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji;
• wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się jednocześnie zaletami, jaki i talentem;
• wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, zezwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić lub zastąpić udoskonalonymi;
• nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, ale wkład w markę;
• motywować wszystkich zatrudnionych do obszerniejszego zaangażowania w markę poprzez taką strukturę bodźców, by wynagrodzenie było wyznaczane jedynie przez wytwarzaną poprzez pracownika wartość.
Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie. "dobry zysk" z pewnością dołączy do najlepszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały.
Charles G. Koch jest przewodniczącym zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Od 1967 roku. Słynie z tego, iż pod jego przywództwem rodzinne przedsiębiorstwo stało się drugą pod względem wielkości amerykańską firmą pozostającą w prywatnych rękach - aktualnie jej wartość wycenia się na 100 miliardów dolarów - w 2019 roku dało to Charlesowi Kochowi, według „Forbesa", trzynaste miejsce na liście najbogatszych Amerykanów.
Koch Industries, Inc., grupa kapitałowa z siedzibą w Wichicie, w stanie Kansas, zaczęła swą działalność w 1940 roku jako marka Wood River Oil and Refining Co. Aktualnie grupa Koch zatrudnia w około 70 krajach na świecie ponad 130 tysięcy osób, z czego 65 tysięcy w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia 2009 roku zdobyła ponad 1300 nagród za bezpieczeństwo, działania na rzecz środowiska, służbę społeczeństwu, innowacje i obsługę klienta.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dobry zysk. jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.