W dobie nastawienia na sprawność ekonomiczną podejmowanie decyzji w zakresie komunikacji marketingowej bez wstępnego testowania przekazu albo narzędzi czy również bez oceny efektów wcześniej używanych rozwiązań jest nieracjonalne i ryzykowne. Niezbędne jest więc rozwijanie wiedzy nie tylko o technikach pomiaru tych efektów, używanych w kalkulowaniu różnorodnych mierników efektywności, ale także o metodach, które prezentując związki kazualne pomiędzy określoną aktywnością promocyjną a zjawiskami rynkowymi pozwolą uchwycić pokaźne determinanty efektywności komunikacji marketingowej.Analizując polski dorobek naukowo-badawczy w tym obszarze, można odnieść wrażenie,dane używane w marketingu do formułowania sądów na temat rezultatów akcji promocyjnych i ewentualnych czynników sukcesu tych działań pochodzą przede wszystkim z ilościowych pomiarów sondażowych (wywiady, ankiety), choć można dodatkowo dojrzeć wzrost zainteresowania technikami pomiaru jakościowego czy triangulacją metod.Opis stanowi fragment Wstępu
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Planowanie eksperymentów z wieloma zmiennymi w badaniach komunikacji marketingowej - kaniewska-sęba a. - książka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.