"znakomicie, jak to w korporacji Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent uzyskuje nie ten towar, który kupił, albo owszem - ten, tyle iż w zbyt niewielkiej/zbyt znacznej ilości.
Faktury klienci nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość zapomniała ją wystawić. Dział obsługi klienta gęsto się tłumaczy, szuka winnych, lecz nie znajduje, bo w tym samym czasie wściekli handlowcy okupują biurko dyrektora marketingu - przekrzykując się nawzajem, narzekają na marketingowców i pytają: "Gdzie druki reklamowe? Gdzie gadżety?".
"Nie ma - broni swych ludzi dyrektor marketingu. - Nie ma, bo nie złożyliście na czas potrzeby. Zresztą, i tak nigdy nie odbieracie tworzyw z magazynu". Zamieszanie, nerwy, bałagan. Stan naturalny w większości znacznych przedsiębiorstw.
Skąd to się bierze? Krótkowzroczność, daleko posunięta specjalizacja, ściśle określony zakres obowiązków na każdym stanowisku wyłączają w umysłach pracowników tzw. Świadomość biznesową. Tracą oni zdolność ustalania priorytetów i postrzegania swej pracy szerzej, z punktu widzenia wydajności marki.
Tymczasem choćby pojedyncza nietrafnie podjęta decyzja w jednym dziale skutkować może obniżeniem sprawności całego korporacyjnego mechanizmu. Jak to zmienić? Jak wyrwać przedsiębiorstwo z chaosu? Po pierwsze, trzeba zrozumieć, iż ludzie są tylko ludźmi i zawsze będą stawiać własny interes nad interes kolegi z innego działu.
Po drugie, sprzęgnąć interes pracownika z interesem przedsiębiorstwa. Proste? Nie, raczej nieprzystępne. Wykonalne? Jak najmocniej, jeśli będzie się działać krok po kroku, konsekwentnie eliminując poukrywane po firmowych kątach problemy.
Design Thinking to nie tylko metoda tworzenia innowacji produktowych, ale też narzędzie pozwalające na efektywne zarządzanie organizacją. W książce odszukasz odpowiedź na pytania: Jak zastosować narzędzie desing thinking, aby w korporacji żyło się lepiej, a zespół osiągał maksymalną efektywność? Jak nauczyć się produktywnej komunikacji i współpracy? Jak rozszerzyć kreatywność zatrudnionych pracowników? Jak w dobie rynku pracy pracownika pozyskać i utrzymać najkorzystniejszych specjalistów, a także powiększyć lojalność już zatrudnionych? Jak zmniejszyć wydatki marketingowe już na etapie projektowania produktów i usług? Jak pracować w organizacji, wdrażając sposób pracy Design Thinking oparty na empatii? "
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Firma jako całość. porządkowanie chaosu korporacyjnego/corporate global thinking, AZ#CD7F03FDAB/DL-wm/mp3. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.