Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, ukazuje ich miejsce w klasycznym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich użyteczne użycie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji skatalogowanych informacji, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce. Danuta Urbaniak-Zając, dr hab., dziekan Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Metod Badań Jakościowych. Inicjator licznych projektów badawczych i edukacyjnych. Ewa Kos, asystent kierownika projektu „przyjazna i bezpieczna szkoła. Użyteczne przygotowanie szkół do realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych wykonywanego przy Katedrze Badań Edukacyjnych.
- Autorzy: Urbaniak-Zając Danuta, Kos Ewa
- Ciężar: 0,36
- Format: 14.3x20.5cm
- ISBN: 9788301172381
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20411
- Miejscowość: Warszawa
- pojemność: 304
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
- Rok wydania: 2018
- Rok wydania: 2019
- seria procesu: WYKŁADY Z PEDAGOGIKI
- rodzaj publikacji: KS
- Wydanie: 1
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Wysokość: 14
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Badania jakościowe w pedagogice. wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.