Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to niezbędne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu równocześnie dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg
przedszkola.
Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej wytrzymałe na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z prawidłowym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków) oraz przedstawiły scenariusze najróżniejszych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku. darmowy odbiór w niemal 100 księgarniach. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.