„Interesariusze controllingu" od wielu lat zwracają uwagę na to, że jest on zagadnieniem interdyscyplinarnym pod względem badawczym oraz wielowymiarowym pod względem aplikacyjnym. Warto zauważyć, iż controlling bywa na rozmaite sposoby rozumiany, a także na różnorodne sposoby użytkowany. Dodatkowo łączy on w sobie najróżniejsze zagadnienia, zawierające zarazem aspekty zarządzania, rachunkowości, finansów i innych dziedzin wiedzy. W dodatku controller współpracuje z przedstawicielami każdej z tych sfer, a efekty jego pracy trafiają do wielu różnych grup odbiorców. W związku z tym w controllingu szczególnie istotny jest wymiar, który często kwitowano tyleż ogólnym, co niesprecyzowanym określeniem − „czynnik ludzki". Wydaje się, iż controlling, używany w Polsce w sposób coraz szerszy i coraz bardziej wyrafinowany, zasługuje na skrupulatniejsze opracowanie tego właśnie aspektu. Stąd pomysł na tę książkę. Można więc powiedzieć, iż swoje powstanie zawdzięcza ona równocześnie samym controllerom postulującym zwiększenie obszaru poznania czynników psychologicznych wpływających na controlling, jak i badaczom controllingu, wskazującym na niszę badawczą w tym zakresie.
Najważniejszą wartością dzieła, a równocześnie wkładem w polską literaturę przedmiotu, jest odniesienie wyników badań zaprezentowanych w literaturze psychologicznej do praktyki w zakresie controllingu. Interdyscyplinarny charakter recenzowanej pozycji jest kompletnie uzasadniony i stanowi o pionierskim podejściu autorki.
dr hab. Ewa Wanda Maruszewska, prof. UE
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Książka stanowi ciekawą propozycję połączenia wiedzy z zakresu controllingu, zarządzania i psychologii, co jest rzadkością na polskim rynku wydawniczym. To cenne kompendium wiedzy równocześnie dla obecnych, jak i przyszłych controllerów.
dr Sabina Kołodziej
Akademia Leona Koźmińskiego
O autorceMarta Nowak – profesor znakomity Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz niezależny konsultant. Absolwentka Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu i międzynarodowego programu Global Village for Future Leaders of Business and Industry w Iacocca Institute na Lehigh University. Laureatka ogólnokrajowego konkursu „Grasz o Staż".
Główne zainteresowania naukowe, a także obszary badawcze autorki to controlling, pomiar dokonań, a także rachunkowość. W szczególności bliska jest jej tematyka controllingu personalnego oraz etyki rachunkowości, controllingu i pomiaru dokonań oraz problematyka rachunkowości behawioralnej.
Autorka ponad 100 publikacji w języku polskim i angielskim. Do jej jednostkowych monografii zaliczają się Controlling personalny w przedsiębiorstwie (Wolters Kluwer), Controlling działalności marketingowej (PWE), a także Controlling w zarządzaniu. Uwarunkowania psychologiczne (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu). Współautorka licznych książek, m.in. Zarządzanie dokonaniami w organizacjach (PWE), Budżetowanie w przedsiębiorstwie (Wolters Kluwer), Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa (CeDeWu), Rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza i controlling (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu), Controlling w działalności przedsiębiorstwa (PWE). Współautorka dwóch wielojęzycznych słowników terminów związanych z ekonomią, rachunkowością i finansami wydanych w Paryżu i Żytomierzu. Recenzentka książek, leksykonów, czasopism i prac naukowych w języku polskim i angielskim z zakresu rachunkowości, finansów, pomiaru dokonań, etyki rachunkowości, controllingu.
W ramach działalności naukowej i popularyzatorskiej wygłaszała referaty na ok. 50-ciu konferencjach krajowych i międzynarodowych.
Wykłada w języku angielskim i polskim. Tematyka wykładów, ćwiczeń, warsztatów i zajęć komputerowych dotyczyła lub dotyczy controllingu, controllingu operacyjnego, budżetowania, rachunkowości zarządczej, controllingu personalnego, controllingu marketingu, psychologii ekonomicznej w audycie, kompetencji psychologicznych w zarządzaniu i audycie, zarządzania stresem.
Tytuł Psychologiczne aspekty controllingu Autor Marta Nowak Wydawnictwo NIEOCZYWISTE EAN 9788363391317 ISBN 9788363391317 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 334 Format 16x23.5x1.6 cm Rok wydania 2017 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.498 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Psychologiczne aspekty controllingu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.