Szkoła coraz bardziej przestaje być po prostu instytucją, w której dokonuje się dość schematyczny przekaz wiedzy uczniom poprzez nauczyciela, lecz staje się środowiskiem, w którym zachodzą złożone procesy społeczne, kulturowe i rozwojowe.
Działalność szkoły nie jest już tylko prostą realizacją założonego, oficjalnego programu pracy szkoły. Coraz większego znaczenia nabiera jej program ukryty, wyodrębniony jednocześnie poprzez całą organizację jej życia, jakpoprzez to, co do niej wnoszą sami uczniowie.
[...] produktywność pracy nauczyciela nie zależy już tylko od jego umiejętności dydaktycznych, ale od tego, na ile potrafi dojrzeć i zrozumieć problemy ucznia, a następnie pomóc mu w ich rozwiązywaniu. Oznacza to wyraźny wzrost znaczenia funkcji wychowawczych i terapeutycznych, w pracy nauczyciela.
[...] Mam nadzieję, nie wolną od przekonania,przedstawiana tu praca może okazać się przydatna dla tych wszystkich zwłaszcza zaś nauczycieli którzy stają przed skomplikowanymi dziś problemami zmierzania się z wyzwaniami, jakie niesie z sobą szkolne dziś i jakie na pewno przyniesie jeszcze trudniejsze jutro.
z recenzji prof. H. Muszyńskiego Tytuł Nauczyciele wobec wyzwań współczesności Autorzy Ewa Przygońska, Iwona Chmielewska Wydawnictwo Wydawnictwo AHE w Łodzi EAN 9788374054614 ISBN 9788374054614 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 270 Format 205x145 mm Rok wydania 2009 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nauczyciele wobec wyzwań współczesności Przygońska Ewa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.