Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją między poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu pań. Analiza ilościowa, a także jakościowa reakcji na zdjęcia modelek w różnorodnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, przedstawia schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi.
Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy także łagodnie — wszystkich respondentów wydaje się dopasowywać jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety posiadają obowiązek wyglądać pięknie — niezależnie, czy będzie im w danym stroju komfortowo, czy nie!
O Autorce Małgorzata Bulaszewska — kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami.
Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka Rola błazna w kulturze i polityce (2016). Tytuł Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety Autor Małgorzata Bulaszewska Wydawnictwo Imprint Media EAN 9788364299889 ISBN 9788364299889 Kategoria Nauki humanistyczne\Socjologia ilość stron 154 Format 12.4x19.8x0.9 cm Rok wydania 2020 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.194 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.