Z jednej strony korzystam z koncepcji analogicznej do proponowanej poprzez W. J. T. Mitchella i staram się badać to, w jaki sposób funkcjonuje sama kultura, a dyskurs studiów kultury wizualnej widzę jako narrację, podobną do studiów kulturowych, które zajmują się pomiędzy innymi pojęciem kultury.
Z drugiej zaś strony badam samą wizualność i funkcjonowanie metafor wizualnych, które odnoszą się do kultury,na dodatek do samej rzeczywistości realnej. Metafory wizualne obrazują idee, poglądy i koncepcje teoretyczne, które odnoszą się do naszego postrzegania świata.
(Ze Wstępu)Książka Konrada Chmieleckiego nie jest podręcznikiem, lecz z uwagi na uporządkowanie pola badawczego, zasobność zawartego w niej materiału, systematyczny charakter wywodu i pogłębioną refleksję będzie nieocenioną pomocą dla studentów wszelkich tych dyscyplin, które zajmują się w jakikolwiek sposób kulturą wizualną.
(prof. Alicja Helman) Konrad Chmielecki? doktor nauk humanistycznych, specjalista w dziedzinie medioznastwa i filmoznawstwa. Autor książki Estetyka intermedialności, a także redaktor pracy zbiorowej Teoria obrazu w naukach humanistycznych.
Publikuje w czasopismach „Kultura Współczesna”, „Przegląd Kulturoznawczy”, "Kwartalnik Filmowy”, „Art Inquiry”, „Kultura i Historia” i monografiach zbiorowych. Należy do Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego i Polskiego Towarzystwa Estetycznego.
Wykłada w Akademii Sztuk przepięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Widzenie przez kulturę. Wprowadzenie do teorii kultury wizualnej - Chmielecki Konrad. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.