Ta epizodyczna powieść to awanturnicza historia próby odzyskania unikatowej monety, którą pewnemu kolekcjonerowi skradł tajemniczy młodzieniec w okularach.
Troje wysłanników kolekcjonera próbuje ją odzyskać, choć nie ich perypetie są w końcu największym walorem tej historii. Ale opowieści, jakie snują przy okazji…
To z tej powieści wyjęto legendarną „Opowieść o białym proszku” czy równie przerażającą „Opowieść o Czarnej Pieczęci” – zdaniem samego H. P. Lovecrafta „dające bodaj najlepsze świadectwo kunsztu Machena jako mistrza grozy”, jak czytamy w eseju tegoż Nadprzyrodzona groza w literaturze, w tłumaczeniu Macieja Płazy.
„Będziesz się rozkoszować każdą stroną”. Washington Post
Troje trzydziestolatków w przededniu wydarzeń z 11 września 2001 roku.
Danielle, producentka telewizyjna, marzy o pracy przy ambitnych projektach, tymczasem zajmuje się takimi tematami jak liposukcja.
Julius jest krytykiem literackim i choć kreuje się na znaną osobistość, w rzeczywistości dorabia jako pomoc biurowa.
Marina, chociaż otrzymała lukratywny kontrakt na książkę, wraca na garnuszek rodziców, bez pracy i z niedokończonym maszynopisem.
W tym momencie w ich życiu pojawiają się Ludovic Seeley, wydawca i człowiek bezwzględny, oraz Bootie, kuzyn Mariny, naiwnie przekonany, że przybył do miasta, w którym wszyscy odnoszą sukces.
"Książkę czyta się znakomicie”. Gazeta Krakowska
„Powieści Claire Messud czyta się jak w transie i wierzy w każde słowo. Te historie musiały się wydarzyć, to nie może być fikcja”. Piotr Zachara, Elle
„Monumentalne Dzieci cesarza zawierają w sobie wszystko to, co powinno się znajdować w wielkiej prozie. Są zapisem dziejowego i generacyjnego przełomu.” Marta Mizuro, Zwierciadło