Publikacja podejmuje ważne społecznie zagadnienie dotyczące edukacji polonistycznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Jej Autorka wybrała problematykę badawczą, która stanowi próbę nowego ujęcia zagadnień z zakresu dyftopedagogiki w aspekcie podmiotowo-przedmiotowym rozwijanym równocześnie na gruncie dociekań teoretycznych, jak i empirycznych egzemplifikacji.
Autorka opisuje swoje doświadczenia i obserwacje poczynione podczas wieloletniej pracy z dziećmi niewidomymi. Całym swym wywodem myślowym obala niemało stereotypów społecznych narosłych wokół ludzi niewidomych, w tym przekonanie, iż ten rodzaj niepełnosprawności zapobiega aktywność poznawczą i społeczną.
Zawarte tu propozycje cykli lekcyjnych i programowanie pracy z poezją wyrastają z przemyśleń i codziennej praktyki szkolnej, weryfikującej i doskonalącej wybrane metody.Doktor Aldona Fojkis od kilkunastu lat jest nauczycielką języka polskiego w LO przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niedowidzących i Niewidomych w Dąbrowie Górniczej.
Od kilku lat współpracuje z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi, prowadząc zajęcia w głównej mierze z pedagogiki specjalnej. Pełni funkcję opiekuna merytorycznego słuchaczy Studiów Podyplomowych na kierunku Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii.
Jest także egzaminatorem CKE w zakresie sprawdzania prac gimnazjalnych i maturalnych z języka polskiego, jeszcze dla osób słabo widzących i niewidomych. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana za osiągnięcia w pracy dydaktycznej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wydawnictwo ahe w łodzi Zobaczyć świat. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.