W książce „Bóg Darwina. Ewolucjonizm i problem zła" biofizyk Cornelius Hunter odważnie argumentuje, iż teoria ewolucji, od jej stworzenia poprzez Karola Darwina aż do dziś, ma uwarunkowania teologiczne.
W tle relacji naukowej znajduje się relacja o zmaganiach Darwina z pytaniami o Boga, rzeczywistość i naturę Wszechświata. Hunter przedstawia, jak Darwin, nie mogąc pogodzić swojej koncepcji miłosiernego Boga z okrucieństwem, rozrzutnością i dylematami przyrody, opracował teodyceę nazywaną teorią ewolucji.
Nie poprzestaje jednak na relacji historycznej. Ukazuje, że współczesna teoria ewolucji wciąż wspiera się na metafizyce Darwina. Cornelius Hunter atrakcyjnie uzasadnia swoją tezę, zgodnie z którą darwinizm jest mieszaniną dogmatu metafizycznego i stronniczych obserwacji naukowych a „w swej istocie teoria ewolucji odnosi się do Boga, nie do nauki".
– Phillip E. Johnson, autor książki „Darwin przed sądem" Cornelius G. Hunter Amerykański doktor biofizyki i biologii obliczeniowej. Studiował inżynierię lotniczą na University of Michigan w Ann Arbor w stanie Michigan.
Następnie podjął studia doktoranckie na University of Illinois, po których otrzymał stopień doktora biofizyki i biologii obliczeniowej. Po studiach został zatrudniony na Biola University w La Mirada w stanie Kalifornii, gdzie prowadził wykłady na temat relacji nauka – religia.
Jest autorem książek "Darwin’s Proof: The Triumph of Religion Over Science" oraz "Science’s Blind Spot: The Unseen Religion of Scientific Naturalism". Prowadzi na dodatek bloga, na którym omawia historyczne, teologiczne i naukowe aspekty teorii ewolucji.
Cornelius G. Hunter jest członkiem Center for Science and Culture należącego do Discovery Institute. Linia Perspektywy Nauki Jeszcze sto lat temu uczeni uważali, iż nauka to przedsięwzięcie obiektywne, oparte na gromadzeniu informacji empirycznych i wydobywaniu na tej podstawie wniosków, które przeradzają się w teorie.
Dziś jednak wiemy, że to nie fakty,przede wszystkim ich interpretacje prowadzą do rozwoju nauki. Największe rewolucje w historii nauki zaszły dzięki wybitnym jednostkom, które wykazały się postawą krytyczną wobec powszechnie obowiązujących poglądów.
Kopernik nie przyjął geocentryzmu Ptolemeusza, Einstein odrzucił to, co dzisiaj określamy mianem fizyki tradycyjnej, a Darwin nie zgodził się z tym, co w jego czasach nazywano biblijnym poglądem o niezmienności gatunków.
linia Perspektywy Nauki pokazuje, iż nauka nie jest przedsięwzięciem jednolitym, iż to raczej kolaż rozmaitych poglądów, hipotez i idei. Będziemy w niej przedstawiać oryginalne poglądy uczonych, którzy wykraczają poza utarte szlaki i przedstawiają czytelnikowi zupełnie świeże perspektywy w nauce.
Odkrycie naukowe polega na tym, iż widzisz to, co wszyscy, lecz i dostrzegasz to, czego nikt nie zauważył. – Albert Szent-Györgyi, laureat Nagrody Nobla. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Bóg darwina. ewolucjonizm i problem zła. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.