Monografia wprowadza czytelnika w zagadnienia progresywnych systemów spalania niskotemperaturowego HCCI (ang. Homogeneous charge compression ignition) w silnikach tłokowych. HCCI jest to nowa technologia spalania umożliwiająca ulepszenie produktywności silników oraz zasadnicze ograniczenie emisji substancji szkodliwych. W książce najwięcej uwagi poświęcono rozwiązaniu, w którym wykorzystano wewnętrzną recyrkulację spalin i bezpośredni wtrysk paliwa do cylindra. Scharakteryzowano zjawiska zamiany ładunku, tworzenia mieszanki, reformowania paliwa, spalania, powstawania związków toksycznych oraz zmienności cyklicznej procesów roboczych. Zawarto opisy badań empirycznych, modeli matematycznych i szczegółowe analizy wyników. Treści zaprezentowano w aspekcie ich poręcznego zastosowania do sterowania procesami roboczymi w rzeczywistych silnikach. Przedstawione wyniki i rozwiązania mogą być przydatne do zrozumienia i analiz innych szeroko pojmowanych systemów spalania niskotemperaturowego. W monografii tej wiedza jest przedstawiona w sposób atrakcyjny i zrozumiały dla czytelnika. Książka może być renomowana za cenną pomoc dydaktyczną dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych, a także za wartościową publikację dla inżynierów pracujących w jednostkach badawczo-rozwojowych. Monografia będzie zatem szczególnie ciekawą pozycją o pionierskim podejściu do zagadnienia. Prof. Dr hab. Inż. Jerzy Merkisz (z recenzji) Autor jest autorytetem w sprawach spalania paliw w silnikach, zwłaszcza zapłonu automatycznego mieszanki jednakowej. Wyniki badań dra hab. Inż. Jacka Hunicza są pionierskie nie tylko w skali kraju, lecz także w skali światowej, a przedstawienie tych wyników w manuskrypcie i ich krytyczna ocena stanowią cenne źródło wiedzy. Prof. Dr hab. Inż. Zdzisław Chłopek (z recenzji)
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla System spalania niskotemperaturowego w silniku tłokowym (E-book). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.