Profesjonalizacja na rynkach usług finansowych i społecznych (w tym usług kultury, turystycznych i zdrowotnych) w ostatnich latach poskutkowała pogłębieniem asymetrii danych na tych rynkach. Na konsumenta w coraz obszerniejszym stopniu wpływa profesjonalna i nieraz wątpliwa etycznie komunikacja marketingowa, przekazująca pozytywny i przychylny wizerunek podaży tych usług.
w sytuacji jakichkolwiek problemów nabywca niejednokrotnie jest pozostawiony samemu sobie i - pomimo intensywnego rozwoju sieci instytucji wspierających go w walce o jego prawa - w głównej mierze pozostaje nieświadomy wyzwań, z jakimi scala się konsumpcja tych produktów.
Powyższe refleksje skłoniły grupę Autorów z wiodących ośrodków naukowych (krajowych i zagranicznych) do przygotowania przekrojowej monografii, poświęconej zagadnieniu występowaniu i ochrony konsumenta na rynkach usług finansowych i społecznych.
Niniejsza publikacja pokazuje problematykę bezpieczeństwa konsumenta, która wydaje się odgrywać coraz obszerniejszą rolę w profesjonalizującej się gospodarce Europy. Monografia składa się z piętnastu rozdziałów, podzielonych na dwa obszary tematyczne.
Pierwszy jest poświęcony rynkowi usług finansowych, drugi - rynkowi usług społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług kultury, usług turystycznych i usług zdrowotnych. Poszczególne rozdziały stanowią wartościowe analizy wybranych aspektów funkcjonowania tych obszarów w kontekście ich wpływu nie tylko na bezpieczeństwo konsumenta, lecz także bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.
Redaktorzy naukowi szczególnie dziękują Autorom za przedstawienie inspirujących wyników badań, a także zachęcają Czytelników do zapoznania się z zawartością monografii, licząc, iż opisane w niej zagadnienia choć w pewnym stopniu uzupełnią lukę wiedzy w tym obszarze badawczym.
Pragną dodatkowo złożyć szczególne podziękowania Stowarzyszeniu Krzewienia Edukacji Finansowej, za wsparcie finansowe wydania tej wartościowej publikacji. Namawiają w dodatku do kontaktu z Autorami i Katedrą Badań Zachowań Konsumentów w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w celu kontynuowania dyskusji nad sytuacją konsumenta na tych rynkach.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Bezpieczeństwo konsumentów na rynkach usług finansowych i społecznych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.