UWAGA!!! produkt cyfrowy! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila
Reklama jako jedna z form komunikacji masowej jest we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej wszechobecna i choć wydaje się, iż napisano już o niej wszystko i z zróżnicowanych naukowych perspektyw (lingwistycznej, psychologicznej, ekonomicznej, kulturoznawczej), to Jackowi Grębowcowi udało się z powodzeniem poszerzyć naszą wiedzę na jej temat. Opis mechanizmów komunikacji reklamowej z perspektywy pragmalingwistycznej jest trafnym wyborem autora, zastosowanie narzędzi pragmatyki pozwala bowiem zrozumieć równocześnie funkcje aktów reklamy, jak i procesy ich oddziaływania na odbiorcę. Jacek Grębowiec ma wyjątkowo korzystne przygotowanie metodologiczne do wykonania tego zadania i szerokie doświadczenie badawcze, wszak jest autorem wcześniej opublikowanej książki pt. Mówić i działać. Wykłady z pragmatyki języka. Można więc śmiało powiedzieć, iż w rękach kompetentnego badacza znalazł się ważny temat, dający możliwość nowego spojrzenia (z innego punktu widzenia) na akt reklamy, zwłaszcza reklamy komercyjnej.
Książka urzeka piękną naukową polszczyzną, trosceą o czytelnika – jasnym, uporządkowanym tokiem wykładu, poprawnie dostosowanymi przykładami egzemplifikującymi teoretyczne rozważania. (…) Można podziwiać erudycję autora, która ujawnia się nie tylko w tekście głównym, lecz także w licznych polemicznych przypisach.
Wysoka świadomość metodologiczna, wyjątkowo prawidłowy warsztat analityczny i wyśmienita znajomość literatury (równocześnie polskiej, jak i obcej), a także przemyślana, klarowna kompilacja i dbałość o wewnętrzną spójność tekstu – wszystkie te właściwości sprawiają, iż książkę pióra Jacka Grębowca czyta się z wielką przyjemnością.
Z recenzji prof. Dr hab. Ewy Malinowskiej
O bogactwie merytorycznym projektu przesądza wieloaspektowość refleksji, czego potwierdzenie czytelnik odszuka w części pierwszej rozprawy. Jej autor podejmuje kluczowe problemy zarysowane w pragmalingwistyce, umiejętnie łączy je z wnikliwym studium dotyczącym reklamy jako makroaktu komunikacji o określonym potencjale poznawczym, aksjologicznym, strukturalnym.
Warto nadmienić, iż w pracy Jacka Grębowca czytelnik znajdzie rozważania prezentujące reklamę jako przedmiot analizy ujęty w ramy innych modeli opisu (aniżeli pragmalingwistyczny), co z pewnością poszerza pole oglądu badanej kategorii, pozwala się przyjrzeć metodologiom badawczym ujawniającym mechanizm komunikacji, relację zachodzącą na osi: rzeczywistość – myślenie – język (komunikacja) – rzeczywistość.
Część „empiryczna” jest popisem erudycyjnym autora monografii, który dowodzi, że pragmalingwistyka uwikłana w rozmaite modele badawcze stanowi wydajny poznawczo paradygmat owocujący ciekawymi studiami. Właśnie ten ostatni segment pracy może się okazać najmocniej wartościową przygodą intelektualną dla odbiorcy pragnącego posiąść efektywną wiedzę dotyczącą posługiwania się instrumentami kreowania i dekonstruowania reklamy. Bez trudu można bowiem założyć, iż praktycy komunikacji żeby mogli nauczyć się od Jacka Grębowca, jeśli pod uwagę weźmiemy świadomość złożoności mechanizmów komunikacji, wytwarzania konkretnych aktów, które mogą sterować zachowaniami odbiorców.
Z recenzji dra hab. Jerzego Biniewicza, prof. UWr
UWAGA!!! produkt CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pragmatyka reklamy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.