"Docelowo stanowczym sposobem wymiany korespondencji ma być publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego realizowana na jeden, własny adres do doręczeń elektronicznych. Cel ten będzie wykonywany etapami, a ostatecznie proces wdrażania tego systemu we wszystkich dziedzinach ma się zakończyć dopiero w 2029 roku.
Natomiast elektronizacja doręczeń w progresywnaniu podatkowym jest jedną z najwcześniej wprowadzanych. Publikacja wskazuje na zmiany wprowadzane w tym zakresie. Zgodnie z wprowadzanymi nowymi rozwiązaniami: 1.
Przedsiębiorcy wpisani do KRS i CEIDG będą mieli obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych 2. Forma elektroniczna ma być podstawową formą tworzenia, gromadzenia i przesyłania dokumentów w relacjach urząd-podatnik (przedsiębiorca) 3.
Doręczenia mają być dokonywane zwykle na adres do doręczeń elektronicznych (chyba iż następują w siedzibie organu podatkowego). 4. Gdy nie jest realne doręczenie na adres do doręczeń elektronicznych uruchamiane są stopniowo kolejne reguły doręczeń poczynając od usługi hybrydowej do przesyłki listowej 5.
Pismo uznaje się za doręczone w dniu wyróznionym w urzędowym poświadczeniu odbioru, a w sytuacji jego braku - po upływie 14 dni od dnia umieszczenia pisma na portalu podatkowym. 6. Podania wnosi się na piśmie albo ustnie do protokołu.
Pisma utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych albo przez portal podatkowy. Znajomość procedury doręczeń w postępowaniu podatkowym jest niezbędna w sytuacjach sporów z organami podatkowymi.
Przekroczenie terminów wyodrębnionych na dokonanie określonych czynności scala się bowiem z zasady z nieodwracalną utratą uprawnień poprzez podatnika. Elektronizacja tych doręczeń może się okazać zarówno ułatwieniem jak i utrudnieniem tego innowacyjnania.
"
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Doręczenia elektroniczne w postępowaniu podatkowym - po zmianach. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.