„Jeśli istnieje jakiś sekret sukcesu, to leży on w tym, aby dowiedzieć się, jaki jest punkt widzenia drugiej osoby i samemu patrzeć tak, jakby ta perspektywa była naszą własną”.
Henry Ford
nieprzeciętny konstruktor, pionier masowej produkcji, a z zasady przedsiębiorca i wizjoner przemysłu motoryzacyjnego, który w swej wizji dążył do produkcji modelu auta doskonałego na wszystkie warunki terenowe, a co najważniejsze – taniego. Mierzył wysoko i mawiał, że „mały sukces, który można odnieść ekspresowo oraz bez pokaźniejszego wysiłku, nie jest niemało wart”.
To właśnie on jako pierwszy wprowadził w swych fabrykach najpierw 8-godzinny dzień pracy, a następnie – dzień wolny w sobotę. Coś, co dziś wydaje się nam regułą, w latach 20. Ubiegłego wieku konkurencja określała mianem zamachu na prawidłowe zwyczaje.
Z naszej publikacji dowiecie się pomiędzy innymi:
- czy trudy wiejskiego życia i żmudnej pracy na roli popchnęły Forda ku wynalazkom;
- jak na jego początki w biznesie wpłynęła kolej i fascynacja zegarkami;
- w jaki sposób zmienił życie setek tysięcy pracowników, którzy zarabiali o niemało więcej niż osoby zajmujące ekwiwalentne pozycje w konkurencyjnych zakładach;
- w jaki sposób w ciągu 6 lat pracy nad modelem T skrócono czas realizacji pojedynczego egzemplarza z 12 i pół godziny do 93 minut;
- dlaczego Ford cenił polskich pracowników;
- czym był fordyzm i jaka była rola tego nurtu w rewolucji dotyczącej pracy i życia robotników;
- dlaczego w pierwszych modelach amerykańskich samochodów nie montowano kierownicy po lewej stronie;
- co łączy Henry’ego Forda z Jeffem Bezosem;
- w jaki sposób nasz bohater wspierał osoby niepełnosprawne.
W dalszych rozdziałach dowiecie się też na przykład: gdzie powstał kompleks fabryczny zwany „Fordlandią” i dlaczego ten projekt ostatecznie zakończył się porażką. Czy to prawda, że Ford utrzymywał dobre stosunki z Adolfem Hitlerem, a w gabinecie tego ostatniego można było znaleźć dowody na poparcie tej tezy? W jakim stopniu samochody i fabryki Forda uratowały przemysł Związku Radzieckiego w okresie 20-lecia międzywojennego? Kto był pomysłodawcą brykietu drzewnego i dlaczego w salonach samochodowych Ford Motor Company lansowano modę na rodzinne grillowanie?
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Henry ford. prorok przemysłu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.