Tytuł Pedagogika sportu Autor Jerzy Nowocień Język polski Wydawnictwo AWF Warszawa ISBN 978-83-61830-03-0 linia STUDIA I MONOGRAFIE Rok wydania 2019 WARSZAWA Wydanie 1 ilość stron 244 Format pdf Spis treści STRESZCZENIE
SUMMARY
WPROWADZENIE
1.NAUKI O KULTURZE FIZYCZNEJ W POLSKIM SYSTEMIE NAUK
1.1.Pojęcie i istota nauki
1.2.Nauki wychowania fizycznego i nauka o kulturze fizycznej
1.2.1.Refleksje teoretyczne wokół wychowania fizycznego
1.2.2.Biologiczna orientacja w teorii wychowania fizycznego
1.2.3.Społeczne oblicza teorii wychowania fizycznego
1.2.4.Aspekty kulturowo-pedagogiczne w teorii wychowania fizycznego
1.2.5.Formalno-administracyjne podstawy nauk wychowania fizycznego i nauki
o kulturze fizycznej
1.2.6.Wychowanie fizyczne w społeczeństwie wiedzy i społeczeństwie sieci
1.3.Nauki o kulturze fizycznej na przełomie XX i XXI wieku
1.3.1.Nauka o sporcie – geneza i rozwój
1.3.2.Czynniki wytwarzające naukę o sporcie
1.3.3.Upowszechnianie wyników badań nauki o sporcie
1.3.4.Nauka o sporcie a ruch olimpijski
1.3.5.Utrwalanie pozycji nauki o sporcie
2.PEDAGOGIKA JAKO NAUKA INSPIRUJĄCA I WSPOMAGAJĄCA WYCHOWANIE
2.1.Pedagogika współczesna wobec wyzwań edukacyjnych
2.2.Myślenie pedagogiczne w sporcie – nowe przestrzenie badań pedagogicznych
2.3.Pedagogiczne przesłanki edukacji zdrowotnej
2.4.Wychowanie sportowe i olimpizm alternatywnym programem kształcenia i wychowania
3.TREŚCI PEDAGOGIKI SPORTU W kształcie
3.1.Geneza pedagogiki sportu
3.2.Pedagogika sportu w Polsce
3.2.1.Polska pedagogika sportu na przełomie XX i XXI wieku
3.3.Sport w kulturze i wychowaniu obywatelskim
3.3.1 Zabawa jako niepodzielny element kultury i wychowania
3.3.2.Zabawy, gry ruchowe i sport środkiem edukacyjnym
3.3.3. Sport w rzeczywistości kulturowej i wychowaniu obywatelskim
3.4.Pedagogiczne aspekty systemu kształcenia uzdolnionej sportowo młodzieży
3.4.1.Klasy, szkoły sportowe i szkoły mistrzostwa sportowego
3.4.2.Inne środowiska, stowarzyszenia, kluby sportowe i współzawodnictwo
3.5.Pedagogiczne i kulturowe uwarunkowania treningu sportowego i współzawodnictwa
3.5.1.Trening sportowy jako proces edukacyjny
3.5.2.Zasady dydaktyczno-wychowawcze w treningu sportowym
3.5.3.Metody kształcenia i wychowania w sporcie
3.6.Zasada fair play źródłem wartości moralnych w sporcie
3.6.1.Geneza, pojęcie i istota fair play
3.6.2.Fair play jako wartość etyczna
3.6.3.Fair play w perspektywie XXI wieku
3.7.Wolontariat w sporcie i ruchu olimpijskim
3.7.1.Zjawisko i istota wolontariatu
3.7.2.Wolontariat w sporcie
3.7.3.Wolontariat w ruchu olimpijskim, paraolimpijskim i edukacji inkluzyjnej
3.8.Edukacja olimpijska drogą do rozumienia sensu wychowania przez sport i olimpizm
3.8.1.U źródeł edukacji olimpijskiej
3.8.2.Polskie doświadczenia w edukacji olimpijskiej
3.9.Pedagogiczne uwarunkowania sprawności pracy trenera
3.9.1.Trener sportowy jako zawód pedagogiczny
3.9.2.Pedagogiczne powinności trenera osobistego
ZAKOŃCZENIE
PIŚMIENNICTWO
A. Opracowania zwarte i artykuły
B. Ustawy, rozporządzenia, deklaracje, raporty, manifesty i inne dokumenty
NETOGRAFIA
INDEKS OSOBOWY
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pedagogika sportu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.