Niniejsza publikacja powstała w wyniku rozważań podjętych przez osoby zajmujące się problematyką uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa na zróżnicowanych etapach edukacyjnych. Tak jak obfite kompetencje powinni mieć pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy, tak książka ta porusza problematykę sięgającą do wielu dyscyplin naukowych.
Praca gromadzi 12 artykułów, których autorami są osoby związane z nauczaniem w szkołach, na uczelniach czy także w placówkach wspomagających pracę szkoły. Składają się na nią rozważania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne.
Artykuł B. Ogonowski dotyczy funkcjonowania pedagogów i psychologów w rzeczywistości szkolnej. Autorka wskazuje, jakie problemy i ograniczenia posiadają oni w związku z realizowaniem wielu czynności pozapedagogicznych, do jakich interwencyjnie są używani.
na dodatek zwraca ona uwagę na to, iż takie podejście, związane z wielozadaniowością pedagogów i psychologów, zapobiega im udzielanie pomocy tym uczniom i rodzicom, którzy rzeczywiście jej potrzebują. Sprawia to z kolei szukanie przez nich pomocy na forach internetowych czy u anonimowych osób, które są specjalistami od wszystkiego.
Kolejny artykuł, U. Strzelczyk-Raduli, porusza problematykę pracy pedagogów w obliczu sytuacji kryzysowej. Autorka eksponuje dodatkowo to, iż pomieszanie zadań, do jakich delegowani są pedagodzy, komplikuje wydajność niesienia pomocy dzieciom i ich rodzinom znajdującym się w skomplikowanych sytuacjach życiowych.
Szeroko opisuje ona formy wspierania pedagogów i uczniów oferowane przez pracowników ośrodków interwencji kryzysowej. Pokazuje szczegółowo problemy, z jakimi zgłaszają się rodzice i dzieci do pedagogów i psychologów pracujących w takich ośrodkach oraz pokazuje nieprzystępną sytuację niektórych uczniów.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji. role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy Koszyk irena, ogonowski bronisława, śliwa sławomir. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.