Na obecnym etapie badań nad CSR, prowadzonych od kilku lat w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, postawiliśmy sobie pytanie wychodzące zasadniczo poza klasyczne rozważania o znaczeniu i roli społecznej odpowiedzialności i jej miejsca w strategiach firm.
Chcieliśmy zastanowić się czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu, bycie odpowiedzialnym - w znaczeniu zdefiniowanym w poprzednich etapach oraz w aktualnej literaturze - pomaga firmom w byciu nowoczesnymi.
Było to dla nas o tyle niebanalne,typowo postrzega się CSR, jako potrzebny lecz jednak koszt, a w najlepszym razie - jako powinność biznesu wobec swego środowiska. Hipoteza, że działalność ta, po spełnieniu określonych warunków, mogłaby mieć również pozytywny wpływ na najważniejszą w dzisiejszej gospodarce sferę postępowości, była szczególnie niebanalna i niewątpliwie warta zbadania.
W książce staraliśmy się przenalizować ten problem z osiągalnie wielu punktów widzenia - od teoretycznego, do przyjrzenia się mocnym przedsięwzięciom biznesowym mogącym stanowić przykłady takiego związku.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.