Tytuł Edukacja finansowa jako determinanta wzrostu włączenia finansowego Podtytuł Podejście zintegrowane Autor Bożena Frączek Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-437-4 Rok wydania 2017 Katowice Wydanie 1 ilość stron 265 Format pdf Spis treści Wstęp 9
Część I
UWARUNKOWANIA cyklu WŁĄCZENIA FINANSOWEGO
Rozdział I
Włączenie finansowe i sposoby jego pomiaru – ujęcie teoretyczne 21
1. Wykluczenie i włączenie finansowe – istota, typologia, determinanty 21
2. Włączenie finansowe a nadzorowana i nienadzorowana część sektora finansowego 31
3. Obszary włączenia finansowego według kryterium przedmiotowego 37
4. Pomiar włączenia finansowego 46
Rozdział II
Znaczenie włączenia finansowego w ujęciu mikro- i makroekonomicznym 54
1. Znaczenie włączenia finansowego dla gospodarstw domowych 54
2. Znaczenie włączenia finansowego dla wydajnego funkcjonowania i utrzymania stabilności sektora finansowego 61
3. Włączenie finansowe a czynniki egzogeniczne wpływające na stabilność finansową 74
4. Rola włączenia finansowego w rozwoju gospodarczym kraju 80
Rozdział III
Czynniki wpływające na poziom włączenia finansowego 87
1. Dochód i poziom życia jako podstawowe determinanty stopnia włączenia finansowego 87
2. Edukacja finansowa jako cykl sprzyjający włączeniu finansowemu 91
3. Rola kobiet w podnoszeniu poziomu włączenia finansowego 110
4. Wiek jako determinanta poziomu włączenia finansowego 114
5. Warunki dostępu do produktów i usług finansowych, a także ich jakość a poziom włączenia finansowego 124
Rozdział IV
Sposoby zwiększania wydajności edukacji finansowej 131
1. Narodowe strategie edukacji finansowej jako zintegrowana forma edukacji finansowej 132
2. Koncepcja edukacji finansowej opartej na dowodach naukowych 138
3. Zastosowanie e-learningu w edukacji finansowej 141
4. Rozwój oferty edukacji finansowej (na przykładzie Polski) 148
Część II
ANALIZA ZNACZENIA skutecznEJ EDUKACJI FINANSOWEJ DLA WŁĄCZENIA FINANSOWEGO
Rozdział V
Metodologia badań empirycznych 159
1. Przedmiot, cel badań i hipotezy badawcze 159
2. Zmienne i wskaźniki 161
3. Metoda, techniki, narzędzia badawcze 163
4. Charakterystyka doboru próby badawczej 164
5. Procedura statystyczna badań 166
Rozdział VI
Alfabetyzacja finansowa a poziom włączenia finansowego na świecie – wyniki badań wtórnych 168
1. Zróżnicowanie poziomu włączenia finansowego i alfabetyzacji finansowej w zależności od poziomu dochodu kraju i regionu 168
2. Zależność między PKB na mieszkańca a innymi czynnikami włączenia finansowego 179
3. Wpływ wybranych czynników na poziom włączenia finansowego na świecie 180
4. Wnioski z badań wtórnych 191
Rozdział VII
Edukacja finansowa a poziom włączenia finansowego – wyniki badań pierwotnych 195
1. Poziom wiedzy i umiejętności finansowych studentów kierunków ekonomicznych w krajach Grupy Wyszehradzkiej 195
2. Pojęcie rzeczywistego i świadomego włączenia finansowego oraz ich pomiar 201
3. Ocena zastosowania innowacyjnej technologii w edukacji finansowej studentów 204
4. Wnioski z badań pierwotnych 211
Zakończenie 217
Bibliografia 227
Spis rysunków 253
Spis tabel 255
Aneks 259
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja finansowa jako determinanta wzrostu włączenia finansowego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.